Трофей з розпродажу: BattleTech

Коментарів немає

Всім привіт, з вами Тортик!

Наша рубрика “Трофей з розпродажу” розповідає про вартісні ігри, такі собі знахідки з минулого, які наша редакція вполювала на сезонних розпродажах і які заслуговують на те, аби ви приділили їм свій час та гроші.

Сьогодні мова піде про знахідку, яка виявилася справжньою коштовністю.

BattleTech – глибока багаторівнева тактична стратегія про існування приватної військової компанії (ПВК) у всесвіті BattleTech.

Всесвіт BattleTech – розгалужений і багатий. Для людини “ззовні” ось так взяти і увійти у нього не дуже просто. Усвідомлюючи цю проблему, розробники створили кінематографічний трейлер, який ви бачитимете щоразу після запуску.

І я маю це сказати. Я приділяю трейлерам велику увагу. Я колекціоную трейлери починаючи з найпершого, що мене колись вразив – до гри “Козаки: європейські війни” у 2001 році.

Цей трейлер один із найкращих. Дві хвилини, за які нам максимально стисло, окремими яскравими кадрами зображають історію довжиною у дев’ять століть.

Стрибок людства до зірок. Стрибки до зірок. Колонізація і розширення. Уніфікація. Диктатура. Протести. Силова реакція. Галактичного масштабу війна, що спустошила цілі світи і досі тліє.

І ми. Ми є частинкою цієї війни.

Сюжетна кампанія

Вона солідна, але не чекайте чогось, що підірве вам мозок. Це приземлена особиста історія, що розгортається на обмеженому шматку космосу. Ми не є останньою надією людства, що рятує Галактику від вторгнення Жнеців чи Тиранідів.

Натомість, нас наймає дочка благородного Дому для допомоги у війні проти заздрісного дядька, що зрадив її і захопив її князівство.

Леді Камеа Арано

Так, у нас будуть особисті рахунки з ворогами. Так, у кампанії будуть моменти, що справді захоплюють і запам’ятовуються.

Емблема дому Еспінози, місцевих поганців – Зелений Козел. Шанувальники нашої DnD-кампанії “Залізна Едда” можуть будувати цікаві теорії про те, як вікінгський клан Цапів проіснував до 30-століття і чому вони такими стали.

Тим не менш, навіть у режимі “кампанії” власне сюжетна кампанія була для мене лише сторонньою активністю. Я щиро захопився роллю лідера місцевої ПВК з усією відповідальністю цієї посади, турботами та свободою рішень.

Щоб прояснити, що саме я маю на увазі, пройдемося вище зазначеними якостями даної гри.

Багаторівнева

Ігролад має чітке розділення на дві частини. Ті з вас, хто грав у XCOM, зараз побачать багато спільного.

Перша частина – космічна. Є корабель нашої ПВК, яким ми переміщуємося між заселеними системами. На цьому кораблі наш екіпаж, Бойові Мехи і пілоти Мехів. При прибутті у нову систему перш за все нас цікавить, якого роду обладнання тут продають, якій фракції вона належить і які інші фракції мають тут свій інтерес. Від двох останніх пунктів залежить можлива робота для тієї чи іншої фракції у цьому регіоні.

Визначившись з завданням, ми можемо торгуватися і обирати те, що нам потрібно у даний момент: чиста валюта, трофеї з поля бою або ж максимальна вдячність (репутація) з фракцією-замовником: ставите “оплату” і “трофеї” на мінімум – і вас полюблять.

Ми живемо у реалістичному світі, в якому за все треба платити: ремонт і обслуговування Мехів, зарплатня пілотів, обслуговування систем корабля. Банкрутство компанії означатиме для нас кінець.

Існує проста і зрозуміла система репутації: в кожної фракції є дружні до неї та ворожі. Обираємо, хто нам ближче до душі, працюємо на одних, воюємо з іншими. При досягненні максимального рівня відносин можна проголосити союз – і тоді фракція-союзник відчинить для вас свої персональні магазини з унікальним добром.

Важливо: на відміну від режиму “кар’єри”, у режимі “кампанії” ви не можете відвідувати системи інших фракцій. Тож і доступу до унікальних магазинів союзників не матимете.

Глибока

Глибина BattleTech розкривається передусім в оснащенні ваших Мехів.

Кожен з Мехів має набір “вузлів” або ж “гнізд” для встановлення у них зброї певного типу. Ось тут на скріншоті ви бачите схему мого Marauder MAD-3R, який у кожній руці (крайні справа та зліва) може нести по дві енергетичні гармати і допоміжну зброю, а у правій частині тулуба – три автоматичні стволи.

Цей екран оснащення містить у собі купу корисної інформації, варто лише навчитися її зчитувати.

І хоча обмеження можуть здатися суттєвими, свободи тут вдосталь. Зброї багато і вона різноманітна: від середніх лазерів вагою в 1 тонну до гармат 20 калібру вагою в 14 тонн. Мехи можуть нести сталу кількість корисної ваги, і нам хотілося б, аби вони не несли на собі повітря.

Різна зброя ефективніша на різних дистанціях, має свої переваги, недоліки і потреби: гармати потребують снарядів, ракетні установки – запасів ракет, а енергетична – додаткового відведення тепла. Додайте до цього, що броньованість ми також регулюємо, броня щось та важить і ми обираємо, захищенішим буде наш Мех чи небезпечнішим.

Після переоснащення зовнішній вигляд Мехів відображає зброю, яку вони несуть.

Втілення у життя схеми, яку ви бачили вище: надважка гармата і гармата поменше праворуч на тілі, у руках – нічого, тож гнізда рук просто закриті.

Оскільки в нашій волі не лише озброєння Мехів, а і їхня міцність, ми маємо змогу втілювати дуже різні концепції: скаута, снайпера, дальнобійної підтримки, агресивного бійця середньої чи ближньої дистанції. Все на шкалі від “скляної гармати” до “борця сумо”.

Важливо згадати про пілотів. Вони у боях отримують досвід. Цей досвід ми вкладаємо у чотири гілки розвитку, в яких можна вивчити три – лише три! – унікальні вміння, активні та пасивні здібності для ваших Мехів.

Загалом, пілоти слугують доповненням до Мехів. Але у них є достатньо особистості: їхні імена і позивні, зовнішність, голос, біографія, якості характеру. Протягом кампанії ви обов’язково прив’яжетеся до них, вони створять свої окремі незабутні моменти.

А ще вони можуть загинути.

Так. Так, це одна з таких ігор.

Відвідування “меморіальної стіни” – це сумно, нехай досі у мене загинув лише нещасний Sneeky. Я пам’ятаю, як я наймав його, як він воював і як знайшов свою смерть у бою.

Та не будемо сумувати за мертвими, будемо радіти живим.

Обрали місію? Визначилися з платнею? Призначаємо Мехів, у них саджаємо пілотів – і в бій!

Тактична стратегія

Друга частина ігроладу.

Битва підбувається покроково. Від ваги Меха та здібностей його пілота залежить, у якій черзі ініціативи він “ходитиме”. Хід, як правило – це переміщення+дія, за дію можна відстрілятися чи укріпитися, можливі інші варіанти.

Мої красунчики.

Ми б’ємося велетенськими крокуючими бойовими машинами. Для цих машин існують критичні ушкодження систем і зброї, пошкодження і втрата окремих частин механічного тіла (тобто нам цілком можуть відірвати руку з вбудованою гарматою). Можуть порушити стабільність, звалити нас з ніг і добивати лежачих. Ми перегріваємося, або ж нас перегріє ворог – вогнеметами. Нам можуть влучити у кабіну пілота і поранити його, або знищити її повністю і таким чином убити.

Важливо те, що все те ж саме ми вчиняємо з нашими супротивниками.

У цій статті я не буду розкривати тонкощі бою – їх краще відчути самостійно, – однак скажу, що це захоплива дорога, яка починається з болю і часом на нього вертається. Втім з кожним кроком зростає ваша майстерність та впевненість у собі та своїх бійцях.

Окремо розкажу про баланс місій. Іноді він викликає подив.

Очікувана складність визначається шкалою від 0,5 до 5 “черепочків”. Насправді, ніякі це не черепи, але менше з тим.

Коли ви запускаєте місію, гра генерує вам супротивників у межах заданих алгоритмів. Для того, щоби дві місії одного роду і однієї складності відрізнялися одна від одної, розробниками закладені деякі похибки.

На практиці похибка може виглядати так…

Мій загін складається з чотирьох машин по 75 тонн кожна, вони “важкі”. Гра оцінює мою могутність в чотири з половиною черепа.

Я іду на місію, оцінену в три. Це пряма битва з залишками старого ворога. На полі бою мене зустрічають два Меха – могутній 85-тонник Battlemaster та 30-тонна бідося Spider, що не витримав і одного раунду “уваги” від моєї команди. Це закінчилося швидко і безболісно (для мене). Очікувано.

Наступну місію беру зі складністю три з половиною черепочки. Це “замовне вбивство” – маю знищити небезпечну ціль, командувача-зрадника. У таких місіях “ціль” часто чекає в чомусь важкому, у неї є охорона, а ще до охорони часто “висилають підмогу” – до цього я морально готовий. Несподіванкою стало те, що охорону на мапі створило впритул з підмогою, в яку входив ще один повний загін, а також самою ціллю. З цих дев’яти Мехів супротивників двоє були рівно тих самих моделей, що і двоє мої.

І ось я роблю крок вперед, і дев’ять взагалі не слабких Мехів починають вивалюватися на мене з туману війни.

Торт на стрімі напружено оглядає лісове побоїще.

У тій різанині я переміг ціною купи пошкоджень і втрати пілота.

Підсумовуючи, складність три може дати нам одну надважку і одну легку бойову одиницю опонента, а складність три з половиною – дев’ять середніх та важких. Звісно, можна поставитися до цього з гумором і сказати, що ми ж граємо у реалістичному світі, розвідка не може бути стовідсотково коректною. І взагалі люди брешуть. Але чорт забирай.

Важливо: сюжетні місії часто важчі, ніж ви очікуєте від їхньої складності, показаної на шкалі. У сюжетні завжди йдіть всім найкращим, що у вас є.

Які ще важливі особливості BattleTech варто згадати?

Музика

…вона просто чудова. Саундтрек епічний, хвилюючий, ритмічний і дуже мелодійний. Він допомагає відчути, як адреналін бою і драйв від зіткнення багатотонної військової техніки, так і деяку меланхолію та печаль війни: ми тут вбиваємо, тут вбивають нас.

Мій персональний фаворит – ось ця бойова композиція:

Кастомізація

Вона солідна. Ви завжди можете редагувати свого аватара та неунікальних пілотів: стать, зовнішність, голос, ім’я та позивний.

А у спеціальному вікні обираєте логотип своєї ПВК, назву та кольорову схему для Мехів:

Усміхає те, що у комп’ютерній грі, створеній за всесвітом настільної гри з мініатюрними Мехами, хтось сидить і розфарбовує свої фігурки.

Технічні проблеми

Їх мало, але про них варто згадати.

BattleTech втілено на рушії Unity. Мене попереджали про те, що у деякому сценарії, а саме при руйнуванні будівель (припустимо, якоїсь бази) гра не буде справлятися, обраховуючи ці всі “уламки”, і лагатиме.

За близько 80 боїв таке зі мною сталося лише раз – і що неприємно, під час сюжетної місії. Варто було наблизитися поглядом до розвалин комплексу, біля якого точилася битва – і частота кадрів падала до 10-20 fps. Неприємно, але ту місію я перетерпів. Більше такого (поки що) не було.

Також поділюся з вами скріном моєї єдиної графічної поломки:

“Орінон” якогось дива сперся на скелю поруч, втопивши у ній ногу.

DLC

У сезон знижок кожне DLC коштує практично так само, як і основна гра. При цьому до доданого контенту як мінімум є питання, подивіться їх оцінки в Steam та коментарі.

Воля ваша, але я не брав.

Завершення

BattleTech стала для мене приємним відкриттям. Мабуть, найбільше я полюбив її за історії, що створюються під час подорожі вашої ПВК цим неспокійним світом.

Брифінг однієї з місій розповів мені про те, що мені “замовили” популярного актора місцевого Голлівуду, який відомий своєю звичкою самостійно виконувати трюки без каскадерів. І от зараз ця кінозірка прогулюється деякою територією на своєму особистому Бойовому Меху. Цю місію я про себе охрестив “полювання на Тома Круза”.

“Тома Круза” ми вбили влучним пострілом у кабіну, а його Marauder MAD-3R дістався мені як трофей неушкодженим, і з часом став найяскравішою зіркою моєї кампанії та незамінним талісманом для моїх загонів.

У вас будуть свої історії. Будуть пам’ятні моменти. Будуть важкі неповторні бої і будуть грізні Мехи під керівництвом вірних пілотів, що пройшли з вами вогонь і воду.

Я відчуваю повагу розробників до своїх гравців у тому, наскільки ця гра комплексна, скільки свободи вона дає і як вона вміє безжально карати за помилки.

Щиро раджу всім любителям стратегій, але і не тільки їм.

Сторінка в Steam

Мінімальні системні вимоги:

Потребує 64-бітних процесора та операційної системи

ОС: 64-bit Windows 7 or Higher

Процесор: Intel® Core™ i3-2105 or AMD® Phenom™ II X3 720

Оперативна пам’ять: 8 GB ОП

Відеокарта: Nvidia® GeForce™ GTX 560 Ti or AMD® ATI Radeon™ HD 5870 (1 GB VRAM)

DirectX: версії 11

Місце на диску: 35 GB доступного місця

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s