Don’t Starve Together: Return of Them. Вся арка і фінальна глава

One comment

Всім привіт, з вами Тортик!

Klei Entertainment роками веде кропітку, методичну роботу з розширення і наповнення свого ігрового світу. Буквально щойно, 5 квітня вийшла фінальна частина великої арки оновлень під назвою “Return of Them” (або “Повернення Їх”).

В цьому матеріалі я хочу оглянути їх всі разом з останнім апдейтом, щоби ми мали змогу оцінити шлях, яким пройшли розробники гри та її спільнота.

Поїхали!

“Повернення Їх” почалося з анонсу 16 травня 2019 року, в якому нам розповіли про основні ідеї цієї великої майбутньої арки оновлень.

Розробники окреслили тематику і повідомили важливу річ: вони ввели систему, завдяки якій новий контент автоматично з’являтиметься у вже існуючих світах. Це було справді цінно для власників обжитих особистих світів.

Також нам сказали про прихід до DST двох нових персонажів:

Вормвуд (Wormwood) – 6 червня 2019

Про цього доброго живого пеньочка ми вам розповідали.

Варлі (Warly) – 25 липня 2019

І про французького шеф-кухаря – також.

А потім пішли апдейти.

Turn of Tides або Зміна Припливів – 15 серпня 2019

Перше велике оновлення розповіло нам про те, як від Місяця відколовся шматок і впав у океан, ставши загадковим Місячним Островом з трьома новими біомами. Гравці отримали можливість будувати кораблі, оснащувати їх та відправлятися у плавання.

Ця зміна – справді масштабна. Раніше у DST ігровий світ був обмежений сушею, а океан слугувало кордоном, такою собі рамкою. Віднині океан стало окремим біомом з власною живністю та рослинністю.

Оновлення Вуді (Woodie) – 12 вересня 2019

Освіження вже добре відомих персонажів почалися у попередній арці оновлень, “The New Reign”. Зараз черга дійшла і до канадського лісоруба-перевертня.

Вуді зазнав на диво якісних змін: прибрали дратуючу “шкалу деревного голоду” і необхідність жерти дерево, прибрали неважливі дрібнички та дивні особливості. Натомість додали форму Гусака, щоб бігати, та форму Лося, щоб битися, зробили перетворення більш контрольованими та логічними.

Вуді став цікавим, неповторним і потужним. Що ще треба?

Salty Dog або Морський Вовк – 3 жовтня 2019

“Морський вовк” додав океанічного контенту: з’явилися Соляні кристали для добування Солі, яка вносить різноманіття у приготування їжі та її збереження; зграї сірих Сигарорізів дрейфують навколо скупчень кристалів і тільки й мріють, як би ото прогризти вашого човна, а новий бос Мальбатрос обов’язково прилетить та покарає вас за риболовлю у глибоких водах.

Нова персонажка: Вурт (Wurt) – 24 жовтня 2019

Вурт – маленька дівчинка-мерм, одна з зелених лускатих істот, що зазвичай населяють болота.

Я переконаний, що Вурт – це таке зашифроване послання нам від розробників, аби ми не недооцінювали вегетаріанців. Бо вона вегетаріанка. А ще вона вміє будувати хатинки мермів і трон короля мермів, що посилює її саму та її одноплемінників, та розповсюджує болото на інші зони. Тобто загалом – натхненно вибудовує агресивну мермо-вегетаріанську імперію.

Hook, Line and Inker або Гачок, Волосінь і Чорнильниця – 12 грудня 2019

Третє оновлення принесло з собою зміни до океанічної риболовлі: тепер для цього потрібен спінінг, в який закладається поплавок і наживка. Комбінації з десятка різноманітних поплавків та півтора десятків видів наживки мають свої шанси успішності на кожен з двох десятків видів океанічної риби, що також були додані у гру.

Додаймо до цього кілька супутніх предметів, таких, як ваги, щоб зважити улов та хизуватися перед друзями, чи спеціальний холодильник, у якому риба не псується взагалі – і побачимо, що DST має можливості непоганого риболовного симулятору, в якому компанія друзів може розслаблено посидіти зі спінінгами.

Розслаблено, якщо не отримають плювок чорнилом в обличчя від місцевих кальмарів і не будуть проштрикнуті рогом нарвала.

Оновлення Венді (Wendy) – 19 березня 2020

Перезавантаження Венді, одного з моїх улюблених персонажів, мені також сподобалося.

Віднині білява дівчинка має набагато більше контролю над поведінкою Ебігейл, привидом своєї сестри. Також вона навчилася давати привиду додаткові тимчасові здібності, виготовляючи для неї магічні зілля.

А варяться ці зілля з білих пелюсток, які Венді отримує як винагороду за допомогу привидам маленьких дітей у пошуках загублених іграшок. Так, це “персональний квест”, що додає до лору персонажа. Klei Entertainment, ви чудові.

She Sells Sea Shells або Вона Продає Морські Мушлі – 23 квітня 2019

Океаном плавають банки з посланнями. Послання ведуть нас на невеликий фрагмент Місячного Острова, на якому живе стара Крабиха-Відлюдниця – перша у “Don’t Starve Together” NPC, тобто неігровий персонаж, чий авторитет ми зможемо завоювати, виконуючи завдання.

Ці завдання в основному пов’язані з благоустроєм її острову: удобрити ягідні кущі, посадити десяток квітів, викорчувати м’ясоїдну цибулину. Також ми можемо піклуватися про неї: розвішуємо їжу на її сушилках, ділимося з нею теплим одягом, коли сніжить, і парасольками під час дощу, покращуємо її будиночок та інше.

У відповідь на такі дії вона починає ставитися до нас дедалі більш дружньо, розкриваючи нові позиції для торгівлі: цілий спектр поплавків і гачків, музичні мушлі та оснащення для нашого корабля – механічну “лапу”, що піднімає коштовності з дна океану.

Також в океані з’явився новий бос – Король Крабів. Щоб активувати його для бою – потрібно вставляти у нього коштовне каміння. А якщо вставити Перлину, яку нам дасть Крабиха-Відлюдниця – після смерті Король Крабів лишить нам загадковий Другий вівтар для Місячного острова (Перший вівтар ми збираємо з фрагментів на самому Острові).

До цього всього в океані з’явилася нова риба і лобстери.

Новий персонаж: Волтер (Walter) – 15 серпня 2019

Появу у DST хороброго скаута з рогаткою та вірною собакою ми також оглядали.

Troubled Waters або Неспокійні Води – 16 липня 2020

“Наші гравці під час плавань зазнають занадто мало болю” – подумали Klei та випустили апдейт, завдяки якому в океані з’явилася страхітлива акула Кам’яна Паща, сімейства барвистого Морського Бур’яну, що зростають на океанічних скелях і приваблюють рибу, наводний вид Кошмару, що виникає при низькому Глузді, а також нові нічні Руки.

Пам’ятаєте, як вночі на суші Руки тягнуться до вогнища, аби його загасити? “Океанічні” Руки більш вигадливі. Вони здатні до маніпуляцій з оснащенням корабля: можуть знятися з якоря, підняти вітрила, крутанути стерно. Ці дії цілком можуть призвести до загибелі судна, повірте моєму гіркому досвіду.

На додачу – ще більше нової риби, молюски і страви з них, корабельний водяний насос проти пожеж та кілька цікавих додатків до парусів.

Оновлення Віґфрід (Wigfrid) – 24 вересня 2020

Оперна діва, що виконує роль войовничої Валькірії, вже була достатньо могутньою та популярною персонажкою. Чого їй бракувало – деякого різнобарв’я.

І Klei зробили саме те, що треба. Вони не змінили нічого з її вже існуючих властивостей, натомість додали можливість виконувати арії під час бою, якщо Віґфрід достатньо навоюється. Ці арії не мають визначальних ефектів, але вони розмаїті, можуть допомогти самій Валькірії, і що найголовніше – команді.

Forgotten Knowledge або Забуте Знання – 22 жовтня 2020

Масивне оновлення.

Вплив шматка Місяця, що впав до океану, досяг печер. Віднині у глибині на нас чекає новий біом, наповнений досі небаченими рослинами та тваринами, а завалена камінням стежка від нього веде до ще одного біому – Древнього Архіву. Древній Архів виглядає як закинута лабораторія іншопланетян: лабіринти і зали, в яких можна знайти загадкові, давно не функціонуючі агрегати. Та дещо можна повернути до життя.

Саме артефакти, добуті у Древньому Архіві, дають нам можливість знайти Третій вівтар.

Окремо зазначу ще дещо. При запуску власного серверу у якості хосту ви можете обрати, з печерами буде створено ваш світ, чи без. Печери – це додатковий сервер, тож без них менше навантаження. Випустивши новий контент для печер, розробники створили можливість згенерувати печери у існуючих світах, в яких їх початково не було.

Перефразовуючи старий геймерський анекдот про сапортів, “жоден люблячий партнер ніколи не буде піклуватися про тебе так, як Klei Entertainment”.

Reap What You Sow або Пожинай, Що Посіяв – 15 грудня 2020

Klei вже давно говорили, що вони незадоволені фермами. І ось, настав їхній час.

Відтепер ферм-будівель більше немає, їх просто прибрали з гри. На заміну ввели фермерство як розвинену, комплексну систему.

Ми розорюємо ділянку. Сапкою робимо ямки, саджаємо. Кожна рослина має п’ять стадій росту, і досягти гігантської форми можна лише за виконання всіх необхідних умов.

На ріст впливає сезон, зволоженість, кількість добрив у землі і показник щастя, що зростає при піклуванні. Добрива поділені на три основні види, і принцип взаємодії з ними приблизно такий: деякий вид споживає добрива 1 і 2, натомість “віддає” у ґрунт добриво 3. Інші рослини беруть інше і віддають інше. Розумно комбінуючи їх, ви можете досягти того, що ваші культури “годуватимуть” одна одну, наповнюючи ґрунт потрібними елементами.

Це справді непросто. Але не лякайтеся: “заморочитися” потрібно лише якщо ви поставите за мету виростити гігантські рослини. Мінімальні дії, як то “посадити-зволожити-виполоти бур’яни” дозволять зібрати достойний урожай звичайних плодів.

Для систематизації знань додано Капелюх Садівника, що відкриває доступ до нашої особистої “енциклопедії” з даними про рослини та добрива.

Варто зазначити, що персонаж-рослинка Вормвуд фактично отримав повноцінне оновлення: низка нових взаємодій з добривами та рослинам дала йому кілька цікавих можливостей та перетворила на незрівнянного фермера.

І так, бур’яни. Ми ж виживаємо у химерному магічному світі, не забули? Місцеві бур’яни можуть обпалити вас вогнем чи заколоти виринаючими з-під землі шпичаками, а щасливі рослини приваблюють набридливих Фруктових мух та їхнього Повелителя, нового міні-боса.

Оновлення Вес (Wes) – 1 квітня 2021

Що смішно, коли розробники викотили оновлення для Веса першого квітня – їм спершу не повірили. Всі посміялися над вдалим жартом, а потім прийшло усвідомлення, що Klei “спіймали” нас двічі.

Я ніколи не любив Веса. Маю підозру, що ніхто ніколи не любив Веса. Цей персонаж – свідомий hard-mode, додаткова складність у і так не простій грі про виживання. Та якщо до оновлення Вес був просто слабким і непотрібним, нині він слабкий і… Цікавий.

“Весу не щастить, але Вес завжди намагається чинити добро”. Це виражається у тому, що при набігу вовків вони спершу хочуть з’їсти його, а потім всіх інших. Блискавки мають більший шанс влучити у нього. Вес наче захищає друзів від негараздів собою.

Враховуючи ці особливості та його нову вкладку кульок з різноманітними корисними штуками для нього та для команди – Вес все ще залишається “специфічним задоволенням”, та цілком має право на життя.

Гарна робота, Klei.

Eye of the Storm або Епіцентр Бурі – 5 квітня 2021

Епічний фінал, як у голлівудських блокбастерах.

Три встановлені на Місячному Острові Вівтарі створюють потужний згусток місячної енергії, який має масштабний ефект: поки він існує – у світі щоночі панує вічна повня. Темрява не настає, свині бігають перевертнями, Вуді – також.

Раптово з’являється проекція давнього знайомого для тих, хто грав у “Don’t Starve: Hamlet”: Ваґстафф (Wagstaff), скуйовджений сивий винахідник, що так нагадує Ейнштейна, просить нас про допомогу у його експерименті.

Відкриваємо мапу світу і здивовано зойкаємо: на частині територій незнайомі блакитні позначки, схожі на спіральну круговерть. В реальності ці землі накрило Місячною Бурею. Нам необхідно знайти спосіб комфортно бачити і переміщуватися всередині цієї Бурі, щоб допомогти Ваґстаффу.

Старий вчений час від часу виникає всередині, спрямовуючи нас до потрібного місця. Там він сяде і почне щось майструвати, а ми маємо захищати його від зграй гидких круків та подавати йому інструменти. Паралельно літають “світлячки”, що б’ються розрядами – ловіть їх. Удари блискавок у землю утворюють поклади наелектризованого місячного каміння – збирайте його.

Вертайтеся до Місячного Острова і вкладайте змайстровані Ваґстафом механізми, “світлячків” та оте каміння у побудову цікавої наукової машини. Постарайтеся порадіти її завершеності: за кілька секунд у неї вдарить метеор і перед вами повстане Небесний Чемпіон – головний бос всієї арки доповнень.

Він дивовижний за своїм дизайном і зовнішністю: як і кількість Вівтарів, з яких він складається, Чемпіон має три форми. Будьте готові до суворого і незвичного бою: кожна форма має свої атаки і особливості.

Здолаєте – ще раз побачите Ваґстаффа, який радіє тому, що “експеримент вдався” і зникає безслідно. З тіла боса випадуть Вівтарі, з якими можна повторити івент, багато місячного луту та певний легендарний артефакт.

Ось і все!

“Повернення Їх” розширило і наповнило “Don’t Starve Together”, як в довжину, так і в глибину. Нові речі природно вплелися у світ і стали звичними: зараз уже і не віриться, що раніше ми не плавали океаном і що колись не існувало Місячного Острова.

Нові системи, персонажі та освіження вже наявних “виживальників” – все втілено продумано та якісно. Я не знаю, як Klei Entertainment це вдається, та особисто у мене практично не було претензій до новинок та змін. Мені подобаються нові персонажі і кожне оновлення контенту.

Якщо ви слідкуєте за лором Don’t Starve Together (а є серед нас і такі) – ця арка привнесла достатньо “їжі для розуму” щодо конфлікту Чарлі і її тіней проти Гештальтів з Місяця, а епізодична поява Ваґстаффа потішила і дала тему для розлогих спекуляцій.

“Повернення Їх” стартувало 16 травня 2019, а закінчилося 5 травня 2021. Цей шлях довжиною у два роки був довгим, насиченим і цікавим.

Але попереду на нас чекають нові подорожі. Вже скоро новий персонаж, нове оновлення та Літній фестиваль.

Twitch-drops та україномовний стрімер

Вихід “Ока Шторму”, як і вихід попередніх оновлень, супроводжується одноразовим подарунком за вхід у гру (до речі, зайдіть у DST, не відкладайте!) та набором подарунків, які можна отримати при перегляді “Don’t Starve Together” на Twitch.

Цього разу у якості подарунку на нас чекає ось такий океанічний скін на “сільничку”, а також портрет і рамка для кастомізації акаунту:

Щоб отримати це все – необхідно попередньо зареєструватися на офіційному сайті Klei Entertainment і “прив’язати” туди ваш Steam та Twitch. Ось пояснення, якщо ви ще цього досі не зробили. І подивитися гру на Твічі визначену кількість годин.

Цікаво те, що якщо раніше активувати “дропси” на своєму каналі могла будь-яка людина, яка грає у “Don’t Starve Together” на Twitch, нині розробники сформували список з трьох сотень стрімерів, яких наділили правом активувати ці дропси на своєму каналі. І у цей список обраних потрапив україномовний стрімер! “ВареничкиМої” (varenechkimoyi) або ж “Вареничок” став нашим амбасадором у спільноті визнаних стрімерів DST. Можете сміливо заходити на його канал за скінами.

Завершення

“Don’t Starve Together” безумовно змінився, і змінився на краще. Погляньте лишень на нове відео, “Ігроладний трейлер у 2021”:

Він коротко підсумовує більшість змін, про які я розповідав вам сьогодні.

Бажаю нам всім і надалі крутих оновлень та плідної праці розробників над нашими улюбленими іграми!

Don’t Starve Together в онлайн-магазині Steam.

1 comments on “Don’t Starve Together: Return of Them. Вся арка і фінальна глава”

  1. Олеже, враження, що гра перетворилася з просто симулятора виживання на цілий віртуальний світ з купою занять. Це звучить дуже круто. Але згадуючи складність цієї гри, я не певен, що хотів би занурюватися у цілковито нову і значно складнішу за попередню аграрну систему або освоювати риболовство. Гравець-початківець взагалі гигне ще до того, як освоїть бодай щось одне бодай на чверть. Отже, може запитання: чи є сенс усіх цих оновлень, якщо вони ускладнюють і без того непростий рогалик?

    Подобається

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s