Warframe. Там, де ніндзя грають безкоштовно

One comment

Сьогодні поговоримо про дивовижну річ під назвою Warframe.

Спершу коротко. Warframe – унікальна у своєму роді free-to-play гра ААА-якості, яку я раджу спробувати абсолютно всім, хто може назвати себе “геймером”. Крапка.

Тепер детально.

Що таке взагалі “Warframe”?

ВорФрейми (“військовий каркас”, я коротко називатиму їх “фрейми”) – бойові екзоскелети, якими ми керуємо у грі. Наразі існує 38 різновидів. Фактично, кожного з них можна назвати окремим персонажем завдяки яскравим образам, що вирізняють один фрейм серед інших.

WF від WаріатиFність

Ось є Ембер, “тонкий” і вразливий фрейм, чиї здібності пов’язані з вогнем і який своєю магією може перетворити цілі рівні на палаюче пекло. Ось Локі – спритний трікстер, чия сила ґрунтується на невидимості і створенні ілюзій. А ось Райно – могутній і броньований фрейм, який статурою нагадує Бейна зі всесвіту DC, а властивостями – розлюченого носорога, що буквально пробиває прогалини у строю ворогів.

Образи чудово витримані і швидко запам’ятовується. Окрім зовнішності, фреймів характеризують тематичні здібності (магії), яких у кожного мінімум по 4 активних і 1 пасивній. Вони дуже різні і мають величезний спектр взаємодії з навколишнім світом. Ворогів фрейми палять, б’ють блискавками, заморожують, присипляють, осліплюють, обдурюють, обеззброюють, перетворюють на камінь, нанизують на виринаючі з підлоги списи, пожирають, душать величезними хентайними тентаклями і взагалі знущаються, як можуть. Союзників – лікують, захищають і посилюють практично у будь-який штиб, включно з “вигнанням” у світ духів, в якому ніхто з живих не може вам зашкодити.

У межах всесвіту важко придумати щось, що фрейми ще не роблять. Хіба що музику не грають… А ні, грають. Як от Октавія.

Я не можу сказати, що всі ці 38*5=190 (а насправді – більше) магій і пасивок є абсолютно унікальними. Звичайно ж, ні. Але навіть схожі за принципом магії мають ті чи інші цікаві особливості і взаємодію.

“Дух” гри

Warframe за жанром – шутер, хоча з цим визначенням я не зовсім згоден. Якби мене попросили описати гру двома словами, я б сказав, що це симулятор могутності.

Хто такі ніндзя? Грубо кажучи, середньовічні розвідники-диверсанти, навички яких настільки переважали можливості звичайних людей, що їм приписували надзвичайні властивості і надприродну силу. Саме це розробники відтворили, склавши докупи кілька важливих компонентів.

Перший – переміщення. Система руху як така по-своєму унікальна і нагадує знову ж таки аніме. Ми змиваємо в повітря, пролітаємо 10 метрів, відштовхуємося від стіни, змінюємо напрям, проносимося на триметровій висоті над ворожими солдатами, торкаємося підлоги лише на мить і знову в повітря. Досвідчені гравці у Warframe не бігають рівнями. Вони літають.

Другий аспект – бій. Володіння холодною зброєю у Warframe – чарівна пісня. У будь-яку холодну зброю вставляється підходящий для неї “модифікатор стилю”. Стиль має прописані в ньому удари і комбо. Наприклад, “Crimson Delvish” до функціоналу “просто меча” додає широкі махові удари з рухом вперед, ефективні і видовищні.

Ось так виконуються комбінації стилю “Crimson Dervish”

А так виглядає вживу одне з описаних вище комбо, “Twisting Flurry”

Інший стиль, вбудований у той самий меч, може повністю змінити його “характер”. Удари стануть коротші і блискавичніші, або ж більш пристосовані для стинання голів нещасних на бігу, у русі. Також фрейми “навчені” втілювати такі собі fatality, тихо “знімати” непотривожених ворогів, наприклад, ззаду.

Вогнепальна зброя не має унікальних модів, але насолоди від стрільби вистачає і без них.

Тепер уявляйте: чотири гравці безшумно несуться якоюсь фабрикою чи військовою базою, як смертоносні тіні. Нещасні вартові, які все ж звернули на щось увагу, винищуються перш ніж встигають підняти тривогу. Або ж ми захищаємо важливий об’єкт, а тому спершу вирізаємо навколишню охорону, потім відстрілюємо підняті за тривогою загони і збиваємо транспортні літаки, що відчайдушно намагаються перекинути підкріплення. Four man army.

Warframe дає надзвичайно приємне відчуття власної сили, переваги над ворогом і неймовірної класності.

Ми готові кинути виклик всьому, що на нас чекає

Також визначення “шутер” не зовсім охоплює одну з основ Warframe, а саме RPG-складову. Ця складова виражається у дуже глибокій системі модифікаторів, які ми закладаємо у свій фрейм, зброю чи компаньйона, і які грунтовно змінюють властивості “досліджуваного” обладнання. Хочете, щоб ґвинтівка мала вищий шанс на критичний постріл? Будь ласка. А хочете, щоб її кулі натомість мали шанс підпалити ціль? Це теж можна. Те саме з фреймами: більша витривалість чи смертоносніть? Потрібна довша тривалість “магічних” ефектів чи збільшена сила для одного потужного удару? Warframe у цьому плані дає величезну свободу і варіативність.

Що, де, чим

На нас чекає два десятки видів місій на 18 планетах та інших небесних тілах, в яких ми будемо захищати, рятувати заручників, красти розвіддані, полювати на ВІПів, підривати мости і пускати під відкіс потяги реактори і місцеві “Зірки смерті”. Проникати, виконувати роботу і евакуюватися. Ми – космічні ніндзя, високотехнологічні асасіни, і саме це наша діяльність.

Сонячна система як поле бою

У виконанні завдань і винищенні ворогів нам стане у нагоді арсенал у майже три сотні (!) одиниць зброї, що ділиться на три категорії: основна, другорядна і ближнього бою. Різнобарв’я знарядь для вбивства змушує позаздрити працелюбству і фантазії розробників. Тут є практично все, що можна уявити: звичні для нас автомати, гранатомети, дробовики і вогнемети доповнює архаїчна зброя на зразок луків, сюрікенів, автоматичних арбалетів і вишуканих револьверів, а замикають перелік футуристичні променеві гвинтівки, плазмагани, техно-чудовиська, що нагадують BFG і навіть жива органічна зброя, що споживає вашу кров замість набоїв. У холодну зброю входить, мабуть, все, чим коли-небудь різали, кололи чи забивали до смерті щось живе, від кинджалів і до силових молотів.

Додайте сюди вищезгадану варіативність серед фреймів, яким ми даємо цю зброю в руки, і приблизно уявіть кількість можливих вбивчих комбінацій.

Перелік зброї в “Кодексі” (так, у грі є чудова база даних). На одну сторінку повністю не влазить буква “А”

До речі, пройдемося по найбільшим фракціям, які ви можете зустріти у світі Warframe.

“Тенно” (Tenno). Це ми. Орден космічних воїнів, залишки якого розкидані космосом. Тенно – це ми всі разом, і кожен з нас окремо також Тенно. Прямо зараз ми організуємося і складаємося у велику силу, яка принесе мир у пошматовану війнами і нещастями Сонячну систему.

Такі різні, і такі Тенно

“Грінір” (Grineer). Агресивна мілітаристська імперія, жителі якої у абсолютній більшості – клони (і не напрочуд якісні). Запам’ятовуються чудернацькою мовою, набором грубої мужицької зброї (кулемети, гранатомети, вогнемети) і просто не смішною броньованістю особливо елітних представників.

Вбивство клонів – це не вбивство. Правда ж?..

“Корпус” (Corpus). Глобальна мега-корпорація, культ технологій і прибутку. Обожнюють зав’язану на електриці зброю і енергетичні щити, не виходять з дому без своїх непогано озброєних механічних страусів і набридливих літаючих дронів.

Я готовий гроші поставити на те, що за пару століть корпорація “Майкрософт” перетвориться на ось це

“Інфіковані” (Infested). Місцева суміш зергів і “чужих”, хоча і зі своїми цікавими особливостями. Фактично, утворені зараженням і мутацією представників попередніх двох фракцій якоюсь біологічною гидотою.

Про Інфікованих не треба розповідати. Їх треба вогнеметом

“Сентієнти” (Sentient). Загадкові, найбільш рідкісні і найбільш небезпечні супротивники. За історією, наявні у грі Сентієнти – лише залишки розбитої армади, що прибула в нашу систему з системи Тау з яскраво вираженими агресивними намірами. Але зустріч навіть з цими окремими екземплярами (в основному у сюжетних місіях) вам запам’ятається, повірте.

Сентієнти будуть темою одного з наступних великих доповнень. Вже не можу дочекатися

“Орокін” (Orokin). Велична імперія Землі. Була розтрощена вторгненням згаданої вище армади Сентієнтів. Колись Орокін виростили Грінір, щоб мати їх за рабів. Пізніше створили Інфікованих у спробі використати їх на війні проти Сентієнтів. Наразі практично повністю винищені. По собі залишили технології, за якими полюють всі “сучасні” раси, величні будівлі і кілька масштабних космічних об’єктів.

zeljko-duvnjak-warframe-orokin-moon-megastructure-a-01
Будівлі Орокін нагадують техно-собори, ці рівні – найцікавіші у грі. У них своя вишукана архітектура, смертельні пастки і приховані скарбниці.

Повертаючись до територій конфлікту, не можу окремо не згадати про дві величезні відкриті зони на Землі і Венері. Вони є, фактично, вкрапленнями повноцінного MMORPG з загальноприйнятими механіками, такими як союзні міста з імітацією життя і нашою репутацією серед мешканців, яку треба заслужити тим чи іншим способом, ворожими таборами і патрулями, автоматичними івентами і цікавими місцевими подіями. Також там вистачає сторонніх активностей, як от можливість попрацювати шахтарем чи половити рибку у місцевих водоймах.

От де б ще я спіймав рибу моєї мрії, як не в грі про кібер-ніндзь

Підсумую і опишу власні відчуття. Беручи до уваги солідний набір фреймів і величезний арсенал зброї, всю систему модифікацій загалом, кількість планет і місій на них, зусилля на користь вищезгаданих міст на Землі і Венері і можливу отриману винагороду, загальну кількість мілких фракцій, репутацію з якими можна “набити” для отримання тих чи інших корисностей, регулярні івенти і цікавий сюжетний сценарій (!), якого я поки що взагалі не торкався в цій статті, бо просто відмовляюся його спойлерити навіть натяками, так само не згадані компаньйони (маленькі літаючі роботи або ж місцеві пси-“куброви” і коти-”кавати”) з купою своїх особливостей,  особливості розвитку кланів і ПвП режим, окидаючи оком взагалі все, що є у грі, я іноді ловив себе на думці: “чорт забирай, тут просто занадто багато контенту”.

 

Нічого надзвичайного, просто відео, що демонструється нам під час першої подорожі у Фортуну. Це колонія кіборгів-рабів на Венері, якій ми допомагатимемо. Оцініть якість, вкладені зусилля, і спробуйте не почати наспівувати на мотив пісні

Безкоштовна гра, у якій занадто багато контенту. Відчуйте це!

Фешнфрейм

Це завжди цікаво, коли комп’ютерна гра породжує явище, яке розповсюджується за її межі. Такі фактори, як прагнення людей до прекрасного, бажання виділитися, стати неповторним і наданий для цих цілей розробниками величезний інструментарій породили явище, відоме як “Fashion Frame”.

Ділитися застосованими кольоровими палітрами і косметичними предметами – звичайна практика для стрімерів Warframe

Звісно, зараз важко уявити мультиплеєрну гру без хоча б мінімальної кастомізації персонажа. Але те, що ми маємо тут – це просто окремий ігровий напрямок, інший рівень. Сотні косметичних предметів, від величезних пафосних плащів до найменших дрібниць, які не несуть у собі жодного ігрового сенсу і геймплейних переваг, окрім як “додати краси і стилю”, різноманітні анімовані емблеми, символи і регалії, повноцінні скіни, які радикально змінюють зовнішність фрейма чи зброї, і все це приправлене можливістю вифарбувати будь-який вищезгаданий елемент так, як нам заманеться, в один з сотень відтінків десятка палітр. А ще це розповсюджується на вашого робота, вашого пса і особливо на ваш корабель. Якщо скласти все докупи – ми матимемо спектр можливостей кастомізації, близький до якого я не бачив у жодній іншій грі.

Іноді ловиш себе на тому, що отак сидиш і обираєш: чи вкладається ось ця червона “висючка” на руків’ї моєї космічної катани у мій випестуваний і продуманий стиль?

В результаті тисячі людей витрачають сотні годин на те, аби втілити у власних фреймах свій дизайнерський і художній смак. Також цікаво звучить, коли ветерани Warframe приходять до тієї чи іншої гри і питають у своїх: “а як тут у вас з Фешнфреймом?”. І всі розуміють, про що мова.

 

 

Відео на зразок цього, присвячені виключно Фешнфрейму і більш нічому, набирають сотні тисяч переглядів

Економіка

Розробник, що втілив free-to-play гру, має якось відбити гроші. Це аксіома, і це нормально. Але. Весь жанр ftp нині має недобру славу завдяки тим розробникам, що намагалися витиснути побільше фінансів зі своєї ігрової спільноти, іноді використовуючи для цього ну зовсім непорядні методи.

Digital Extremes втілили достатньо чесну і прозору систему:

  1. Більшість “обладнання”, яке хоча б якось впливає на ігровий процес (фрейми, зброя, компаньйони) можна здобути у грі, назбиравши необхідні ресурси і креслення.
  2. Іншу частину, як правило “прайм” (покращені) версії фреймів, зброї і іншого добра можливо роздобути особисто або придбати за платину (місцеву валюту) у інших гравців.
  3. Отримати платину можливо, очевидно, продаючи непотрібні гравцю частини прайм-версій “обладнання” іншим гравцям.
  4. Платину можна купити за реальні гроші. Таким чином гравець пришвидшує свій прогрес. У Warframe немає pay-to-win, це швидше pay-to-skip. Фактично, за гроші гравець купує свій час, який би він витратив на “фарм” платини.
  5. Єдині речі, які можна придбати лише за реальні гроші – деякі косметичні предмети і скіни, які ніяк не впливають на ігролад, хіба що радують око.

Також, розробники не будують штучних неприступних стін і не вимагають “надзусиль”, аби гравці плюнули і заплатили. Навіть найважчі у здобутті предмети не створюють цього враження.

Підсумовуючи, економічну модель Warframe можна уявити так: зібрався якось особистий склад Digital Extreme на нараду, і хтось запропонував: “а давайте створимо настільки продуману, класну, стильну, настільки наповнену контентом безкоштовну гру, щоб наші гравці пограли в неї і потім такі: “чорт, це було так офігенно, що я навіть не проти накупити скінів на 20 баксів, просто за задоволення, яке я тут отримав”, і саме такою буде наша бізнес-модель. Хто за?”. Всі підняли руки, затвердили і пішли працювати.

Я гадаю, що саме так і було.

Мова

Я завжди дуже тішуся, коли є можливість грати з українською локалізацією. І у Warframe вона присутня. Начебто. Перший сумнів, що виникає і трохи приглушує радість від наявної локалізації, з’являється вже при виборі.

Ага. “Український мова”

А що коїться у грі – я, з вашого дозволу, описувати не буду, це жах. Як так сталося? Легенди кажуть, що хтось з групи “волонтерів”, набраних для роботи над нашою локалізацію у 2014-2015 роках, серйозно напартачив. Спершу Digital Extremes вказували їм на безвідповідальний підхід до справи і неякісну роботу. А пізніше заговорили про злив інформації про найновіший контент, у зв’язку з яким розробники просто розігнали всю групу.

Легенди легендами, а реальність така, що наразі гра приблизно на 20-40% перекладена українською, і цей переклад не найкращий. До того ж, наша спільнота повністю втратила можливість впливати на гру.

Синьо-жовтих Еквіноксів з тризубами вам у стрічку

Однак, є промінь світла і у цьому темному царстві. Досвідчена команда перекладачів ігор на чолі з Taras «Mister Bond» Syniuk створила групу “Warframe українською”, що перекладає оновлення та намагається домогтися поновлення локалізації. Також вони збирають і розвивають спільноту в Дискорді.

Під цим прапором збираються Тенно з українським корінням

Від усього серця бажаю шановним панам успіху у їх нелегкій справі.

Висновок

Warframe весь час знаходиться в топі Стіму за кількістю активних гравців, і це не просто так.

На момент написання

Творіння Digital Extremes – унікальний і дуже цікавий продукт. Але як і кожна гра – ця гра не для всіх. Когось, як мене, захоплять і не відпустять ігрова механіка з настільки широкою свободою дії, драйвовий геймплей і вражаючі можливості у кастомізації. Когось відлякне потреба, фактично, “фармити” омріяні ігрові предмети і ресурси для них, “розкачувати” і покращувати ваше майно, або ж місцеві умовності, як от вимога чекати три доби, поки кується ваш фрейм чи необхідність час від часу заглядати на вікі за інформацією.

Я раджу вам виділити пару вільних вечорів і дати Ворфрейму шанс. Тим більше що це, чорт забирай, абсолютно безкоштовно.

МІНІМАЛЬНІ ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ

Платформи: Win XP S 3 і новіші
Процесор: Intel Core 2 Duo e6400 or AMD Athlon x64 4000+
Оперативна пам’ять: 2 GB RAM
Відеокарта: Nvidia GeForce 8600 GT or ATI Radeon HD 3600 чи краща
Місце на жорсткому диску: 25 GB
Додаткові вимоги: надійне інтернет-з’єднання

1 comments on “Warframe. Там, де ніндзя грають безкоштовно”

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s