Зроби собі Ґломмера!

4 коментарів

У всіх нас деколи з’являється бажання обійняти щось м’яке, пухнасте та, бажано, велике. А якщо це щось ще й персонаж однієї з улюблених ігор, позитивний ефект обійм тільки збільшується. Саме для таких моментів Ігровимір та я, Архімаг Марта, пропонуємо вам зробити собі іграшкову версію Ґломмера – найпозитивнішої мухи (?) світу Don’t Starve, яка відновлює здоровий глузд. Гарантую, що після тактильного контакту з цим чудовим створінням ваш настрій помітно покращиться, слово Архімага!

Ідея створити Ґломмера (Glommer) з’явилася у колективній атмосфері гри у Don’t Starve Together, а її втілення почалося ще у березні 2018 року. Насправді, її можна втілити і за тиждень, але саме цей Ґломмер був змушений очікувати на повернення Архімага з іншої країни, а також пережив багато змін і модифікацій оригінального плану. Зате тепер я можу представити вам найкращі результати експерименту з його створення.

glommer_(dlc)_-_release_trailer
Оригінальний Ґломмер у грі

Обраною технікою стало гачкування. По-перше, я просто найбільше люблю цей вид в’язання. По-друге, ним досить легко робити кулясті форми та регулювати щільність в’язки незалежно від ниток. По-третє, при вмілому гачкуванні шов від з’єднання країв майже непомітний, що є великим плюсом для м’яких іграшок. Усі представлені нижче матеріали, схеми та пояснення розраховані саме на цю техніку рукоділля, але при великому бажанні їх можна адаптувати і для в’язання спицями.

Отже, для одного Ґломмера вам знадобиться:

  • 1 гачок. Я брала 4,50 мм, але все залежить від товщини ниток. Зазвичай на упаковці написано рекомендований розмір;
  • 1 клубок пухнастих синіх ниток на 50 г. Мої були Mamba від YarnArt;
  • 1 клубок сірих. Пухнастість за бажанням, я обрала бавовняні, щоб легше пришивати очі;
  • жовтуваті/коричневі нитки – для лапок;
  • білі/сріблясті/прозорі – для крилець;
  • 6 чорних ґудзиків різних розмірів – для очей;
  • голка та швейні нитки – пришивати очі, а також лапки та крильця, якщо є таке бажання. Кольори ниток великої ролі не грають, але краще підбирати щось у тон тих, якими буде зв’язаний Ґломмер;
  • наповнювач для іграшки, на ваш смак. Я використовувала холофайбер, його достатньо 150-200 г.

Усі ці матеріали досить просто знайти у крамницях для рукоділля. Холофайбер, можливо, не такий поширений, але його легко замовити онлайн. Тільки приготуйтесь, що його зазвичай продають у порціях, яких достатньо для десятьох Ґломмерів.

Тепер можемо приступати до самого процесу. Для легшого розуміння цієї інструкції я представлю вам схеми в’язання з поясненнями. Я спробую надати досить детальні коментарі, але всі вони передбачають, що ви вмієте користуватися гачком. А якщо не вмієте – не розчаровуйтеся, є багато ресурсів, де цьому можна навчитися. Наприклад, тут. Для Ґломмера вам знадобляться лише найбазовіші техніки, без складних узорів чи математики.

Усі схеми у цій інструкції намальовані з використанням стандартних позначень для гачкування. Також я додала кілька власних позначень, покликаних полегшити читання схеми (принаймні, такою була моя ціль). Усі використані знаки та їхнє значення – у таблиці нижче:

Умовні позначення

Теоретично, розпочинати можна багатьма способами, але я вирішила з “кінця” основного тіла нашої мухи – пухнастого синього. Це також, як виявилось, і найскладніша частина роботи. Ймовірно, вам знадобиться деякий час, щоб звикнути гачкувати пухнастими нитками, тому не переймайтеся, якщо спершу буде складно.

Схема 1 ілюструє початок роботи. Для першого рядка, зв’яжіть 5 повітряних петель і з’єднайте першу та п’яту сполучною петлею у кільце. Пров’яжіть 2 повітряні петлі з першої петлі попереднього рядка та 1 стовпчик без накиду. Пров’яжіть по 2 стовпчики без накиду з кожної наступної петлі першого рядка. Зв’яжіть сполучну петлю між останнім стовпчиком та другою повітряною петлею на початку цього рядку.

Для третього рядка зв’яжіть 3 повітряні петлі. Пров’яжіть 2 стовпчика з одним накидом з наступного стовпчика у другому рядку. Зв’яжіть 1 стовпчик з накидом з другого стовпчика без накиду та знову 2 стовпчика з накидом з третього. Продовжуйте у цьому ж ритмі до кінця рядка. Пров’язавши 2 стовпчика з накидом з останнього стовпчика попереднього рядка, закріпіть їх до третьої повітряної петлі на початку третього рядка.

Схема 1

Четвертий рядок починається так само, як і третій, але тепер 2 стовпчики з накидом потрібно вив’язувати з кожного третього стовпчика попереднього рядка, у п’ятому рядку – з кожного четвертого, у шостому – з кожного п’ятого тощо. На схемі додаткові стовпчики позначені зеленим. Таким чином, кожен наступний рядок матиме на 5 більше стовпчиків, ніж попередній, щоб забезпечує рівномірне збільшення нашого Ґломмера. На цьому етапі неважливо, як саме ви в’яжете петлі: з усієї петлі чи з однієї з половин. Головне дотримуватись цього способу впродовж усієї роботи над основною частиною нашої мухи.

Оскільки схема усього Ґломмера займає багато місця та її важко читати, в подальшому я використовуватиму схеми ⅕ в’язаного кола – фрагменту від перших повітряних петель поточного рядка до першого стовпчика, з якого потрібно пров’язати 2 інших. Решта 4 фрагменти в’яжуться точно таким самим чином, а останній стовпчик з’єднаний з третьою повітряною петлею рядка. На початку в нас буде виходити щось схоже на пухнасту шапку.

img_3983
Я визнаю, що навіть пробувала приміряти це на свою голову

Повторюючи вищеописаний принцип, доходимо до рядка 15, після завершення якого у нас має бути 75 петель. У наступних рядках, з 16 по 24, більше не потрібно пров’язувати додаткові стовпчики. Просто в’яжіть по одному стовпчику з накидом з кожного наступного у попередньому рядку, як показано схемі 2.

Схема 2

У рядку 25 ми починаємо зменшувати нашого Ґломерра, щоб надати йому “заокругленості”. Тепер замість подвоєння стовпчиків з кожного 14ого і 15ого стовпчика потрібно зв’язати 1 спільний стовпчик з накидом. Для цього замість “накиду” використовуйте петлю, пров’язану з 14ого стовпчика. Таким чином, після завершення рядка повинно бути вже не 75, а 70 стовпчиків. У 26ому спільно пров’язуємо стовпчики 13 і 14, а у 27ому – 12 і 13. У кінцевому результаті, у кінці в’язки буде 60 стовпчиків з одним накидом. Тепер час міняти колір.

Оскільки я хотіла, щоб “обличчя” Ґломмера мало більшу щільність, ніж синя частина, я також змінила в’язку зі стовпчиків з накидом на стовпчики без накиду. Перший рядок новим кольором – рядок 28 – варто пров’язати таким ж, як попередній рядок синім, без подвоєнь чи зменшень, як показано на схемі 3.

Схема 3

Наступні 2 рядки вже з додатковими стовпчиками, щоб надати обличчю трохи випуклості. У рядку 29 подвоєний кожен 6ий стовпчик, а у 30ому – кожен 7ий. Рядки 31 і 32 вив’язані без змін, з 80 стовпчиками. Також тепер сполучні петлі з’єднують останній стовпчик і другу повітряну петлю рядка.

Починаючи рядком 33, “обличчя” буде зменшуватися. Для цього спільний стовпчик без накиду потрібно пров’язати з кожного 9ого і 10ого стовпчиків попереднього рядка. Таким чином, після завершення рядка у в’язці буде вже не 80, а 70 стовпчиків. У рядку 34 спільно пров’язані стовпчики 8 і 9, у 35 – 7 і 8 тощо, як показано на схемі 4.

Схема 4

Наступні рядки продовжують зменшуватися, аж до рядка 41. Десь між ними варто припинити в’язання та залишити отвір, щоб крізь нього наповнити іграшку та прикріпити крила, про що в наступному абзаці. У 41ому рядку не потрібно в’язати повітряні петлі, а варто одразу переходити до спільного пров’язування пар стовпчиків. У такий ж спосіб в’яжемо рядок 42, у кінці якого у в’язці буде 4 стовпчики. Перший та третій з’єднуємо сполучною петлею, закріплюємо нитку на лівому боці в’язки, і основна маса нашого Ґломмера готова!

Тепер про наповнення. Як сказано вище, на певному етапі варто перерватися, щоб дати нашому Ґломмерові об’єм. Виглядатиме він приблизно так:

img_5640
Є щось страшнувате у вигляді такого порожнього Ґломмера

Я також додала крила одразу при в’язці. Закріплювати їх можна безпосередньо гачком кожного рядка за стовпчики основної частини, а узор представлений на схемі 5:

Схема 5

Починаємо із закріплення білої нитки у “спині” Ґломмера та 12 повітряних петель, останні дві з яких послужить підйомом на другий рядок. У другому рядку з кожної повітряної петлі, окрім 11ої і 12ої, пров’язуємо по одному стовпчику без накиду та знову закріплюємо рядок на спині Ґломмера, біля кріплення попереднього (зелені сполучні петлі). Наступний рядок покликаний надати крильцям форму, як показано на схемі, з використанням стовпчиків з двома та трьома накидами. Останній рядок – це стовпчики без накиду, по одному з кожного елементу в рядку 3, щоб закріпити форму. Вив’язуємо по такому крильцю з кожного боку та можемо сподіватись, що їх достатньо, щоб наш Ґломмер злетів.

Перейдімо до наповнення. Як я вже говорила, для наповнення цієї мухи я використала холофайбер. Цей матеріал дуже схожий на вату за своїми властивостями, але значно м’якший і менш щільний. Завдяки цьому його можна засовувати всередину відносно великими шматками. Коли процес наповнення завершений, продовжіть зв’язку згідно з інструкцією з того місця, де ви перервалися.

img_5641
А ще холофайбер гарантовано літатиме по всьому вашому житлу весь наступний тиждень

Тепер наша муха не лише пухнаста, а й м’яка та кругла. Залишилося лише кілька деталей.

img_5646
Його вже хочеться пообіймати, але все ж варто дочекатися завершення 😉

Останньою в’язаною деталлю є лапки. У Ґломмера їх цілих 8, на відміну від більш традиційних мух. Чіпляти їх можна до наповнення одразу при в’язанні, але я вирішила спершу їх зв’язати та потім пришити до вже круглої іграшки. План в’язання подано у розгорнутому вигляді на схемі 6.

Схема 6

Тепер ми починаємо не з повітряних петель, а з “магічної петлі”, також відомою англійською, як “magic ring”. З неї вив’язуємо 4 стовпчики без накиду, з’єднуємо останній і перший сполучною петлею та затягуємо нашу магічну настільки туго, наскільки можемо. Робимо 2 повітряні петлі над першим стовпчиком і вив’язуємо ще 2 стовпчики з наступного, далі знову 1 і знову 2 та сполучаємо. Третій рядок продовжуємо за тим ж принципом, але тепер подвоюємо кожен третій стовпчик. Таким чином, кожен рядок міститиме на 2 більше стовпчиків, ніж попередній. За цією схемою в’яжемо рядки 4-7, доки в нас не буде 16 стовпчиків.

На відміну від попередніх елементів, тут ми будемо чергувати, звідки вив’язувати стовпчики, щоб надати лапкам схожої на оригінал текстури. Тому рядки 2, 4 та 6 варто вив’язувати з дальніх половин петлі, а 3, 5 і 7 – ближніх. При цьому в’язання повернуте лицьовим боком до нас.

Рядок 8 пров’язуємо з дальніх половин. Тепер ми вже створили довжину лапок і починаємо їх закривати. Для цьому пров’яжіть спільний стовпчик без накиду з кожного 3ого та 4ого стовпчика попереднього рядка. Після цього етапу варто додати наповнювач усередину лапки.

img_5643
Лапка в процесі

Після наповнення дов’яжіть останній рядок, у якому попарно пров’яжіть стовпчики попереднього, щоб їх стало 6. Проведіть сполучну петлю, з’єднуючи перший і четвертий, закріпіть нитку, й перша лапка готова. Тепер повторіть увесь процес ще 7 разів. На цьому всі гачкувальні етапи завершені.

img_5648
Дві з численних лапок Ґломмера у готовому вигляді. Зверніть увагу на випуклі горизонтальні лінії

Перейдімо до очей. Для них я підібрала 6 чорних ґудзиків чотирьох різних розмірів, найбільший з яких був діаметром 22 мм. Я пробувала пришити їх якось подібно до розташування очей оригіналу, але, на жаль, різні пропорції розмірів ігрової та іграшкової версії цьому не сприяли. Менше з тим, у Ґломмера все одно з’явилися очі.

img_5649
Очі Ґломмера. Одне запасне

Також пришиваємо до “живота” всі 8 вигачкуваних нами лапок. Накрохмалюємо крильця, і пухнастий Ґломмер готовий!

Тепер його можна повноцінно обіймати. Або, як зробив щасливий власник, лікувати ним свою голову. Буквально.

img_5669
Пиво, в принципі, теж трохи допомогло

У майбутньому, я пробуватиму втілювати в рукоділлі й інших милих (і не дуже) ігрових створінь. А поки що, насолоджуйтеся новим м’яким другом з DST 🙂

4 comments on “Зроби собі Ґломмера!”

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s