“Відьмак”: 11 років – 11 фактів

2 коментарів

Наприкінці жовтня 2007 року у світ вийшла перша гра серії «Відьмак», а отже цього року вона відсвяткувала свій одинадцятий День народження. З цієї нагоди, команда CD Projekt Red вирішила поділитись одинадцятьма цікавими фактами щодо розробки і деталей серії, про які мало хто знав. А деякі з них змушують знову зануритись в світ чаклунів, монстрів і політики, щоб упевнитись в їхній правдивості або просто знову поринути у цікаву пригоду, щоб уважніше її дослідити.

Розробники також розповідають, що в процесі створення гри у них було дійсно безліч ідей, як хороших, так і поганих, кожна з яких пройшла жорсткий відбір. Багато концептів і механік було відкинуто, але всі вони так чи інакше вплинули на кінцевий результат, який, власне, і полюбився багатьом гравцям світу.

До речі, попереджаю тих, хто не грав в жодну з частин — логічно, що далі є трохи спойлерів. Але почнімо!

Факт 1

Одяг Трісс для другої частини гри пройшов досить довгий шлях до свого кінцевого вигляду:

Концепт-арт Трісс. «Відьмак 2»

Мені подобається фінальний варіант з усіх точок зору, але мені також було б цікаво побачити Тріс і в деяких з наведених вбрань. Тепер уся надія на незалежних тридешників і модерів.

Факт 2

Біля Скеліге у певному місці і в певний час зʼявляється корабель-привид! Він показується ненадовго, але кожен день. Цікаво, чи хтось з читачів зустрічав його? Особисто я — ні. Саме час перевірити.

Невловимий корабель-привид у водах Скеліге. «Відьмак 3»

Факт 3

Цей факт також стосується водного виду транспорту. Розробники діляться, що була у них ідея, щоб вірна Плітка Геральта могла подорожувати з ним не лише по суші, але й по воді. Саме тому вони зайнялись розробкою концепту великого човна, на який могла б поміститись Плітка. Ось так він міг виглядати:

Коцепти човна «для двох» – Геральта і Плітки. «Відьмак 3»

Навіть не знаю чи було б це доречно, адже Плітка на воді не потрібна, а на суші і так зʼявляється звідусюди, але кумедно це точно було б. Сподіваюсь, для Плітки Геральт не читав би віршів. Хоча…

Факт 4

Ми не зустрічаємо відважну та відповідальну Шані у другій частині серії, а могли б. Команда навіть працювала над концептом її зовнішності:

Концепт-арт Шані для «Відьмака 2». В грі, однак, вона так і не зʼявилась

Як бачимо, Шані могла б дещо змінити зачіску з часів першої частини, що виглядає досить цікаво і більш автентично до книжного опису. Проте, розробники вирішили не відходити далеко від вже створеного образу і у третьому «Відьмаку» ми бачимо медика практично такою ж, як і вперше у Визімі. Цікаво, до речі, що сталось з тією старушенцією?

Факт 5

Думаю, багато кому запамʼятався квест у третій частині «Відьмака» з Ігошею (англ. Botchling), убитим дитям, розібратися з яким Геральт допомагає Кривавому Барону. У CDPR зізнаються, що розробка зовнішності Ігоші була нелегкою задачею, але вони з нею справились і, мушу визнати, справились вдало. А ось його ранні концепти:

Ігоша (англ.  Botchling). Концепт-арт для гри «Відьмак 3»

Для мене образ Ігоші був десь нарівні з трьома відьмами (які мене просто пробрали до глибини душі), а вкупі з його трагічною історією (і з випадком, коли не вдалось донести його до потрібного місця — не раджу таке робити) він надовго залишається у памʼяті.

Факт 6

Осліплена у другій частині «Відьмака» жорстоким Радовідом Філіппа Ейльхарт — досить неоднозначна постать як книжної, так і ігрової серії, — згідно лору, намагалась відновити свій зір за допомогою дорогоцінного каміння, подібно до могутнього чародія Вільгефорца (якому це, до речі, практично вдалось). Це хотіли показати і в третьому «Відьмаку» і навіть намалювали ось такі концепти:

Страхітлива Філіппа із дорогоцінним камінням на місці втрачених очей. Концепт-арт до гри «Відьмак 3».

Погодьтесь, виглядає моторошно, хоча подекуди й кумедно. Зрештою, від цієї ідеї розробники вирішили відмовитись і показали Філіппу в уже відомій нам повʼязці — як результат невдалих експериментів з камінням. Але погодьтесь, було б вражаюче побачити хоча б момент з такою деталлю. Звичайно, з камінням чи без, сліпота не заважає Філіппі бути сильною, впливовою чаклункою і харизматичним персонажем.

Факт 7

Доповнення до «Дикого гону» під назвою «Камʼяні серця» подарувало нам, окрім захоплюючої історії і чудових персонажів, також два цікавих аксесуари. Перший — це окуляри Професора (ні, не нашого, а того, хто і у книзі, і у першій частині ігрової серії був одним з антагоністів — професійний найманий вбивця і просто покидьок), які можна купити на аукціоні братів Борсоді. Інший же аксесуар — ганебні вуха віслюка — «захований» у тому чудовому квесті про весілля подруги Шані, і отримати його можна, програвши місцевим у гвинт. Носити обидва аксесуари спочатку неможливо, тому у CDPR на останній стадії розробки гри вирішили, що треба дати гравцям таку змогу і додали в гру спеціальне креслення, що зʼєднує вуха і окуляри в один сет — Набір для маскування. Купити його можна по завершенню обох завдань в таборі бродячих артистів (яких я побила).

Той самий Набір для маскування. Не думаю, що це забезпечує непомітність, але гарний настрій точно. «Відьмак 3»

Факт 8

В іншому доповненні до «Дикого гону» – «Кров та вино», яке переносить нас у сонячний Тусан, а також знайомить із запальним Детлафом (щоб йому!), є невеликий, але досить драматичний підквест — про зачарованного віхта. В ході «спілкування» з віхтом, він неодмінно запропонує вам скуштувати майже такий же смачний суп, як і в останньому Resident Evil. При цьому, по завершенню, кількість супу у каструлі буде меншою рівно на стільки, скільки ви його зʼїсте.

Суп віхта — специфічна страва. Проте для самої нечисті вона — сенс життя. «Відьмак 3»

«Рівень супу залежить від вибору гравця. Ось такі наслідки ваших рішень» – підсумовують розробники.

Факт 9

Досить цікава механіка могла бути реалізована у «Відьмаку 3». Називалась вона Focus mode і дозволяла б Геральту в буквальному сенсі бачити ворогів зсередини, оцінювати і розрізати з ювелірною точністю. Але, як кажуть розробники, з цією ж точністю вона у підсумку була вирізана з гри.

Концепти нереалізованої механіки Focus mode. «Відьмак 3»

Нагадує про Х-ray у Mortal Kombat X егеж? Мені навіть важко уявити як це працювало б у грі. Шкода, що розробники не поділились причиною, за якою відкинули дану ідею, проте підозрюю, що як раз у складності реалізації і була проблема. Цікаво, чи використають CDPR ці напрацювання для давно очікуваного Cyberpunk2077?

Факт 10

Повертаючись до уже згаданого квесту про весілля подруги Шані у доповненні «Камʼяні серця», виявляється, є ще один цікавий момент, який показує педантичність розробників не лише до збереження послідовності фактичних деталей, але й до розкриття персонажів через ці деталі. Так, якщо ви на весіллі досягнете успіху у змаганні зі свинями, то отримаєте для Шані досить милу іграшкову мішковинну свинку.

Та сама «плюшева», як шуткують розробники, свинка в руках щасливої Шані. «Відьмак 3»

Якщо пізніше навідати Шані у її кімнаті, то цю свинку знову можна буде побачити, адже Шані не лише зберегла подарунок, але й спить з ним. Безумовно, це свідчить про досить серйозні почуття Шані до Геральта, навіть попри усвідомлення того, що разом їм не здобути щастя. Сумно і романтично.

Факт 11

І на завершення, концепт-арти войовниць із загадкової країни Зерріканії та ельфійок «толерантного» Дол Блатана, які розроблялись для другої частини «Відьмака»:

Войовничі зерріканські діви та тендітні ельфійки незалежного Дол Блатана. Концепти для гри «Відьмак 2»

На жаль, ні ті, ні інші не увійшли до фінальної версії «Убивців королів». Та й Зерріканію з Дол Блатана нам уже не побачити (хіба в нових доповненнях Гвинта типу нещодавно випущеного у реліз Thronebreaker). За Дол Блатана особливо шкода, оскільки після того чудового лісу біля Флотзаму, я впевнена, що CDPR змогли б якнайкраще відтворити розтерзаний, але все ж прекрасний край ельфів. До речі, як кажуть розробники, саме концепти ельфійок надихнули їх на створення нового образу Трісс.


Переглядаючи кожен з цих фактів, я дійшла висновку, що у світі «Відьмака», представленому для гравців, дійсно зібране усе найкраще. Хоча багато було відкинуто та нереалізовано, саме завдяки таким брейнштормам та навалі ідей образи у серії ігор «Відьмак» передані так добре і відчуваються унікальними та живими ще з першої частини, а механіки логічно покращувались кожної наступної гри. Маленькі ж деталі та секрети показують уважність розробників до світу, який вони створили. Не дарма «Відьмак» залишається однією з найпопулярніших та улюблених ігрових серій багатьох гравців.

Що ж, привітаємо серію з черговим Днем народження! Сподіваюсь, команда збереже традицію ділитись такими цікавинками і надалі. Тепер же можна дослідити свіженький Thronebreaker і схрестити пальці за Cyberpunk2077 – нехай і до цього всесвіту CDPR підійдуть з душею.

2 comments on ““Відьмак”: 11 років – 11 фактів”

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s