Персонажі Don’t Starve Together (DST)

3 коментарів

Don’t Starve Together від Klei Entertainment або ж DST – багатокористувацька гра про виживання у химерному світі, повному загадок, магії і небезпек. Особливо небезпек.

Я вирішив написати серію гайдів по DST, оскільки не раз стикався з людьми, які не пройшли суворого вишколу одиночним Don’t Starve і взагалі погано уявляють собі, що тут робити. Але я це швидко виправлю – поїхали!

Все має свій початок і DST починається з вибору персонажів. Розглянемо тих, які найкраще підходять для новачків.

Для новачків

Wilson

Вілсон (Wilson)

Вчений-винахідник, якого за сюжетом оригінального Don’t Starve затягнув у цей світ підступний Максвелл.

Ситість – 150;
Глузд – 200;
Здоров’я – 150.

“Стандартний” персонаж, як є. Нейтрально-хороший за всіма показниками. Не має мінусів, зате має плюс:
+ відрощує бороду:

Wilson_Beard_Growth

Борода непогано захищає від холоду взимку, чим довша – тим краще. Можна поголитися, цей процес відновлює Глузд. Волосся, що лишається після гоління – достатньо рідкісний і цінний ресурс, з якого майструється один важливий артефакт з вкладки “Магія”. Всі читали “Гаррі Поттера” і пам’ятають, навіщо Волдеморт робив “горокракси”? От з цим волоссям ми можемо зробити такий собі горокракс для себе і команди.

Загалом, Вілсон простий, зрозумілий і приємний для гри.

Wendy

Венді (Wendy)

Тендітна, депресивна дівчинка, що втратила свою сестру-близнючку і має чарівну Квітку на згадку про неї. Здавалося б, як таке печальне і невинне створіння може бути пов’язане з жертвоприношеннями?

Ситість – 150;
Глузд – 200;
Здоров’я – 150.

Плюси:
+ втрачає свідомість у сутінках і темряві повільніше за інших. Їй не страшно;

+ сестра Ебігейл, привид-захисник. Порівняно могутня і живуча (600 Здоров’я), до того ж має регенерацію. Може абсолютно спокійно “фармити” матеріали з бджолиних вуликів, павучих коконів, будь-яку дрібну і середню дичину.

Wendy_and_Abigail
Венді, Ебігейл і Честер (жива скриня з ніжками)

Мінуси:
– проблеми з великою дичиною. Будь-який бос, пара-трійка біфало, декілька болотних “тентаклів”, загалом, міцні цілі, що завдають велику кількість пошкоджень – і наш привид гине (треба змиритися з фактом, що привид може загинути…);

– а без привида Венді слабка, оскільки власноруч б’є помітно гірше за інших;

– після загибелі Ебігейл потрібно десь 4 дні на відновлення, поки Квітка не розпустилася. А потім треба знайти, кого вбити над Квіткою і втратити 50 Глузду;

– складнощі у використанні. Іноді банально не виходить пробігти якусь небезпечну ділянку (наприклад, болотом чи галявиною, набитою осиними вуликами), щоб Ебігейл не відреагувала на загрозу: полетить розбиратися і загине в бою. Вміння приходить з практикою.

До речі, привид б’є всі цілі навколо нього по 10 одиниць пошкоджень вдень, 20 увечері і по 40 вночі. Враховуйте, якщо задумали серйозну битву.

Загалом, Венді – дуже приємний, в чомусь навіть затишний, самостійний персонаж. Я сам її дуже люблю і відіграв нею багато. Навіть Adventure Mode нею вперше пройшов.

Wolfgang

Вольфганг (Wolfgang)

Цирковий атлет. Могутній, як Василь Вірастюк.

Ситість – 300;
Глузд – 200;
Здоров’я – 150-300.

Справжній чоловік. Від того, чи добре пообідав, залежить настрій самопочуття і сила удару. Якщо Вольфганг щойно від люблячої бабусі – б’є вдвічі сильніше, ніж стандартні персонажі, також має вдвічі більше максимального Здоров’я і навіть швидше бігає. Голодним б’ється слабкіше за Венді. Це – неповторна особливість, одночасно і жирнючий плюс, і солідний мінус (якщо продовольством ви не забезпечені).

Зовнішній вигляд змінюється залежно від рівня Ситості і є індикатором могутності:Wolfgang-Models

Але є ще мінуси:
– боїться темряви трохи сильніше за інших (швидше втрачає Глузд у сутінках і вночі);

– швидше “голоднішає”. Тобто він залежить від їжі в принципі, так ще й до цього вимагає більше і частіше.

Вольфганг – могутній боєць. Без сумніву корисний для команди і прикольний для гравця. Персонаж для тих, хто хоче впевнено вказати місцевій флорі і фауні її місце у харчовому ланцюгу.

Зазвичай, аби гарантовано прогодувати велетня, в пару до нього беруть Вікерботтом, про яку ближче до кінця.

WX-78

WX-78

Робот. Будь-хто з нас іноді мріє побути бездушною безжальною машиною.
Правда ж? Ні?… Це тільки я?

Ситість – 100-200;
Глузд – 100-300;
Здоров’я – 100-400.

Початкові показники дуже маленькі, але поглинаючи шестерні (Gears) він підвищує свої максимуми і поступово перетворюється на живого танка (400 Здоров’я – це не жартики). Для повного апгрейду знадобиться 15 штук, але це цілком реально в довгій грі.

Плюси:
+ споживає будь-яку їжу, як “свіжу” (тобто жовтої і червоної свіжості, як зелену), без штрафів і зменшення цінності;

+ унікальна механіка: якщо його вдарить блискавкою (а наш робот, до речі, для блискавок у пріоритеті по відношенню до всього, окрім Громовідводу), отримає тимчасовий ефект: х1,5 швидкості бігу, починає сяяти у темряві, не мерзне, разово виліковує 100 Здоров’я, але втрачає 33 Глузду. І триває таке щастя 1 день.

Мінуси:
– початкова слабкість;

– як механізм з металу і дротів під дощем отримує невеличку постійну шкоду. Як на мене, цей мінус взагалі несуттєвий, оскільки за всіх персонажів ми в будь-якому разі воліємо нівелювати дощ парасольками і відповідним одягом, що до того ж достатньо нескладно зробити.

Простий, кумедний персонаж з дуже серйозними бонусами і незначними недоліками.

Winona_DST

Вайнона (Winona)

Я і коняка, я і бик, я і баба, і мужик, а також живе відтворення американського плакату часів Другої світової.

Ситість – 150;
Глузд – 200;
Здоров’я – 150.

Вайнона – на даний момент останній з доданих персонажів, єдина, хто була зроблена у часи DST (її не було в оригінальному Don’t Starve, на відміну від усіх інших).

Плюси:
+ майструє спеціальний артефакт, що нагадує легендарну “синю ізострічку” – дешевий предмет, яким можна підремонтувати одяг;

+ не отримує шкоди від першого удару Демона ночі (лише від першого!). Можливо колись це і врятує життя якогось новачка, але мені бонус видається сумнівним;

+ майструє всі предмети вдвічі швидше за інших, за пів-секунди. Оскільки в DST за довгу гру поступово виготовляються десятки чи навіть сотні речей – в цілому, нехай буде.

Мінуси: немає.
І в цьому вся проблема.

Вайнона позиціонується як персонаж для новачків, що щойно вперше зайшли в DST: стандартні показники плюс легкі бонуси. Але ту ж роль виконує Вілсон, і Вайнона загалом краща за нього. Ветерани жартують, що Вайнона – це “Вілсон на максималках”.

Особисто я не дуже люблю цього персонажа, вона мені незвична і в цьому “конфлікті” моє серце на стороні Вілсона. Але не зважайте на мене. Вона хороша. Подобається – обирайте.

На цьому персонажі для новачків закінчилися, далі йдуть складніші.

Woodie

Вуді (Woodie)

Суворий канадський лісоруб з  “жахливим прокляттям”.

Ситість – 150;
Глузд – 120;
Здоров’я –  150.

Має таймер “деревного голоду”. Якщо не підтримувати його на високому рівні (буквальним поїданням деревини) і бездумно валити дерева – Вуді перетворюється на страхітливого Бобра-перевертня. Бобревертня. Бобровертня.

Woodie_ingame

Бобровертень може валити дерева і “вигризати” руду, руйнує будівлі і добре б’ється з ворогами, але не може майструвати, збирати чи використовувати предмети. Кусає по 51 одиниці пошкоджень (як стандартний персонаж з шипастою палицею, це доволі багато), шкура має 80% захисту (як хороша броня), бачить вночі (Демон ночі не страшний). Також у Бобра достатньо тепле хутро, він повільніше промерзає взимку.

Beaver_Vision

Однак, все розбивається об те, що у цій формі Вуді дуже швидко втрачає Глузд. Щоб знову стати людиною, потрібно відновити шкалу “деревного голоду”, а для цього Бобровертню треба жерти деревину і інші предмети.

Цінність різноманітних варіантів для відновлення “бобровості” наведена в таблиці:W6X6mTtli_w2

Також, у повню Вуді перетворюється на Бобра за-замовчанням, тому необхідно слідкувати за Місячним циклом і вчасно опинятися біля лісових масивів.

…А ще в нього є достатньо маніячна жива сокира на ім’я Люсі, яка шепоче нам “Зрубай дерево! Зрубай! Ти ж хочеш, я знаю!”. Кумедна деталь: якщо викинути Люсі і почати рубати дерева іншою сокирою, та зразу ж перетвориться на Люсі. Нам від неї нікуди не втекти.

Висновок: Вуді – незвичний, своєрідний і неповторний. Його “бобровість” – і плюс, і мінус. Це невід’ємна властивість, унікальна механіка, яка або входить у звичку і з якою вам подобається грати, або ні.

Willow

Віллоу (Willow)

Миленька дівчинка-піромант. Любить свого іграшково ведмедика і щоб світ навколо палав.

Голод – 150;
Глузд – 120;
Здоров’я –  150.

Мені шкода Віллоу. У одиночному Don’t Starve вона була порівняно сильна, тому при переносі персонажа до ДСТ її хотіли трохи “порізати”… і трохи зарізали.

Плюси:
+ може змайструвати запальничку (трохи більш якісний факел, на якому можна смажити) і іграшкового ведмедика, починає з обома. Потапа треба покласти на землю, коли ви зійшли з Глузду і на героя полюють тіньові монстри – тоді чудовиська нападатимуть спершу на нього. Корисність обох цих предметів достатньо відносна.

+ відкритий вогонь не обпалює Віллоу перші пару секунд, також біля будь-якого вогнища вона потрохи відновлює Глузд (чим більший вогонь – тим сильніше відновлення).
Якщо останнє – приємно, то такий слабкий захист від вогню фактично ні на що не впливає.

Мінуси:
– 120 максимального Глузду – це достатньо відчутний удар;

– те, що дівчинка Піромант, проявляється ще й ось як. Коли її Глузд на низькому рівні, температура тіла Віллоу починає знижуватися. І це дуже неприємно практично завжди. Єдиний сезон, коли із здібності можливо отримати користь – літо, всього один з чотирьох. А зазвичай – просте вимокання під дощем може непомітно призвести до Вашої раптової і болісної загибелі.

Загалом, Віллоу – цікавий персонаж з достатньо своєрідними властивостями. Якщо вона подобається і Ви не боїтеся труднощів – беріть.

Wes

Вес (Wes)

Печальний французький мім.

Голод – 113;
Глузд – 150;
Здоров’я –  113.

Він майструє повітряні кульки у формі звірів. Вони гарні і вибухають.

Вес – це зразу ні. Персонаж, який не вміє практично нічого і є цілеспрямовано вразливим.

Розробники створили Веса на прохання гравців, які хвалилися, що з їх досвідом гра у Don’t Starve стала занадто легкою. “Занадто легкою?” – спитали  Klei Entertainment і хитро примружилися – “Так зіграйте за Веса!”.

Якщо Віллоу слабка, але адекватна, Вес – це свідомий “Hard-mode” у і так не зовсім простій грі про виживання. Він просто робить вас слабшим і не приносить жодної користі для команди.

Ні. Не граю сам і вам не раджу, хіба що Ви ну дуже впевнені у власних силах.

Wigfrid

Вігфрід (Wigfrid)

Валькірія. Точніше, акторка театру, що грає валькірію. Тим не менш, дуже войовнича.

Ситість – 120;
Глузд – 120;
Здоров’я –  200.

Плюси:
+ обожнює битися. Під час бою “вампіриться” від ворогів, тобто відновлює трохи Здоров’я і Глузду з кожним ударом;

+ вміє майструвати собі і друзям особливі Шолом і Спис, характеристики яких дуже хороші до деякої стадії гри;

+ з самого початку має при собі один Спис і один Шолом;

+ завдає х1,25 пошкоджень у порівнянні зі звичайними персонажами.

Схоже на перелік властивостей ідеального персонажа? Ех, якби ж то:

– Вігфрід є “карніворою”. Це як “анти-вегетаріанець”. Вона їсть ТІЛЬКИ м’ясо і страви на основі м’яса з казана. Тому дуже залежна від “кухні” і стилю гри. На відміну від інших персонажів, ви не можете за Вігфрід бігати світом 15 діб починаючи зі старту, підгодовуючись лише ягідками и зернятками. Вам дуже потрібна рання початкова база і казан. Постійна увага на м’ясо і на запас їжі, який ви берете з собою у кожну подорож.

– максимальні показники порізані. 120 Ситості і Глузду – не так багато. З її здібностями до відновлення –  в цілому, нормально, але “недостат” все одно відчувається.

Отже: Вігфрід – крута, я сам її дуже люблю і багато граю. Вона потребує швидких дій на початку і розуміння того, що робити далі. Не беріть її у іграх з новачками, оскільки швидше команда повинна підтримати Вігфрід на початковому етапі, коли та найвразливіша.

Як тільки вирішується гостре продовольче питання, Валькірія для команди і гравця за неї перетворюється в дуже комфортного воїна-коваля з особливостями в харчуванні. Широкі пізнання у кулінарії  будуть дуже доречними. Особисто я за Вігфрід люблю відігравати “командного кухаря”, готуючи для себе все, що необхідно, і паралельно для інших (що залишиться, хе-хе).

Webber

Веббер (Webber)

Ще один прекрасний приклад хворої геніальної фантазії розробників. Веббер – це дитина, яку з’їв один з павуків-чудовиськ, яких повно у світі гри. Але дитина не загинула, а жила і росла далі у павуці, аж поки не виросла (0_о).

Ситість – 175;
Глузд – 100;
Здоров’я –  175.

Він є чудовиськом. Тобто:

+ павуки приймають його за свого і не нападають;

+ може їсти “м’ясо монстра” без шкоди для Здоров’я чи Глузду;

– “цивілізовані” істоти (свині, зайці, єнотокоти) розпізнають у ньому загрозу і атакують;

+ також він відрощує борідку. Не таку круту, как у Вілсона, менш теплу. Якщо поголитися, отримаємо трохи Павутини;

+ вміє майструвати павучі кокони, саджати їх де завгодно, і покращувати;
+ може “вербувати” павуків. Якщо нагодувати павука будь-яким м’ясом, він і навколишні стануть вашими друзями, тобто будуть якийсь час слідувати за вами і битися за вас.

Звідси стиль гри:

  1. знаходимо небезпечну місцину з рудою і десятками густо натиканих  павучих коконів (така є практично в кожному світі);
  2. “вербуємо” кількох павуків м’ясом;
  3. змушуємо їх напасти на інших павуків. Для цього є маленький трюк: треба атакувати “ціль”, але лише замахнутися на неї і зразу відбігти, не вдаривши;
  4. “ваші” павуки нападають на чужого. Павуки навколо верещать і спішать на допомогу, вилазячи з коконів, оскільки зачепили їх братика;
  5. павуки – далеко не найінтелектуальніші створіння. Для них будь-хто, хто вдарив павука поруч з ними – ворог. Тобто як нападник, так і “жертва”, яка дала здачі; а потім – той, хто встиг заступитися за жертву, а потім…
  6. починається різанина в стилі “всі проти всіх” практично до останньої краплі крові;
  7. в центрі бійні стоїть задоволений Веббер, якого ніхто не чіпає, тисне на клавішу “пробіл” і збирає лут: дуже корисна павутина, гланди для лікування і “м’ясо монстра”, яке ми спокійно їмо;
  8. даємо коконам дні три на відновлення павуків, повторюємо.

Веббер – самобутній, самостійний персонаж. Також він чудово взаємодіє з іншими. Десь неподалік від спільної бази йому хочеться висадити шматок території павучими коконами і там розважатися. Безкінечна павутина і “м’ясо монстра” для команди.

Своєрідним, достатньо веселим варіантом є команда виключно з Вебберів. “Ми зробимо своє павуче царство з коконами і Королевами!”

Top_HatПровал у всього-на-всього 100 максимальних одиниць Глузду “лікується” постійним носінням циліндра, який виготовляється з… павутини, а тому складнощів з його отриманням не повинно бути.

В кінці ми розглянемо персонажів, яких можна назвати якщо не важкими, то як мінімум більш вимогливими до гравця.

Ними може грати кожен, але щоб отримати максимальну користь, гравець повинен володіти достатніми знаннями про світ і свої можливості.

Wickerbottom

Вікерботтом (Wickerbottom)

Мила старенька бібліотекарка. І живе підтвердження вислову “Всі жінки – відьми!”.

Ситість – 150;
Глузд – 250;
Здоров’я –  150.

+ багато знає. Вікерботтом від початку володіє всіма рецептами Першої наукової машини. Якщо змайструвати і поставити Першу машину, їй відкриються предмети Другої (!). Тобто, її знання наче як на рівень глибші за інших;

+ з папіруса і різномантних ресурсів майструє (чи правильно буде “пише”?) магічні книги, які приносять різні ефекти:

Birds_of_the_World    Birds of the World – викликає 20-30 пташок, що сідають навколо чарівника;
Applied_Horticulture    Applied Horticulture – всі рослини і ферми навколо “виростуть” на одну стадію;
On_Tentacles    On Tentacles – створює три тентаклі десь поруч з чаклуном;
Sleepytime_Stories    Sleepytime Stories – всі істоти впадають у сон;
The_End_is_Nigh    The End is Nigh – раптова поява 16 блискавок, що б’ють у все навколо.

Маніфестація магії витрачає 30-50 Глузду залежно від книги. Максимум у 250 одиниць дозволяє Вікерботтом чаклувати достатньо багато. Також не забувайте, що використовувати книги можуть і союзники.

Мінуси:
– не може спати в принципі.

– наша поважна дама любить тільки свіженьке. Отримує помітно серйозніші штрафи за обід “жовтої” чи “червоної” свіжості.

Загалом, неймовірної сили командний персонаж. Корисна в принципі завжди, особливо для Вольфганга (безкінечне джерело їжі) і WX-78 (безкінечне джерело блискавок). Також Робот з задоволенням з’їсть всю несвіжу їжу, яку так не любить Вікерботтом. А цікавих ідей для застосування магії книг – безліч, нові з’являються досі.

Maxwell

Максвелл (Maxwell)

Колишній фокусник, теперішній темний чаклун-чорнокнижник, який у сюжеті оригінального Don’t Starve затягнув нас в цей світ. Коли ж ми перемогли його на його власному полі – потрапив сюди ж як звичайна людина і став ігровим персонажем.

Ситість – 150;
Глузд – 250;
Здоров’я –  75.

Плюси:
+ на старті має деякі цінності: “Кодекс Умбра” і трохи Кошмарного палива (Nightmare fuel);

+ з Кодексу, Кошмарного палива і деяких ресурсів створює Тіньових клонів. У “меню” доступні Тіньові Лісоруб (сокира), Шахтер (кирка), Копач (лопата) і Воїн (спис). Це такі проекції Максвелла, які слідують за ним і допомагають у зборі ресурсів, або захищають його;

+ цей химерний світ є творінням Максвелла, тут для нього все рідне і зрозуміле. Тому він має постійну помітну регенерацію Глузду. Ця якість робить його дуже зручним для подорожей і проживання в печерах, також він залюбки чаклує з магічними книгами Вікерботтом. Blue_CapМожна подумати і знайти цій властивості різні цікаві застосування. Наприклад,  Максвелл з задоволенням з’їсть сині гриби сирими, оскільки вони відновлюють Здоров’я, а на шкоду до Глузду нам все одно;

Мінуси:
– 75 одиниць максимального Здоров’я. Не бийтеся без броні ніколи. Інакше навіть не помітите, як загинули. Розберіть всі можливі методи лікування;

– створення Тіньових клонів “ріже” максимальне число Глузду. Потрібно знати межу;

– Тіньові Воїни (спис) не те щоб хороші бійці.  Будь-яка серйозна загроза їх дезінтегрує. Працюйте з Лопатою, Киркою і Сокирою;

– взагалі взаємодія з Кошмарним паливом вимагає знань, як добувається цей ресурс, на що іще він потрібен. Це не прямий мінус, просто потрібен деякий досвід.

Максвелл – неповторний, неймовірно цікавий і дуже корисний. Якщо поставити за мету – можна легко навчитися всім його тонкощам і особливостям. Як персонаж він пекельно хороший.

На цьому все.

Цікава особливість: імена всіх персонажів починаються на “W”, окрім Максвелла, ім’я якого починаєтся на “M”, що є немов би перевернутим варіантом тієї ж букви. Зроблено було так, аби підкреслити, що він – антагоніст гри (у всякому випадку в минулому).

Огляд персонажів ДСТ завершено. Успішного виживання і Не Голодуйте!
З задоволенням відповім на всі Ваші питання.

Don't_Starve_Together_Post-EA_Anouncement_Promo

Don’t Starve Together в онлайн-магазині Steam.

Оригінальна версія цього тексту була опублікована на особистому блозі iTorte.

3 comments on “Персонажі Don’t Starve Together (DST)”

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s