Skywind: нове життя чи поступка “графонородженим”?

4 коментарів

Вітер піднявся над Червоною Горою. Він несе смерть і мор, і спогади про “Падіння дому Дагот”. Це можна побачити у новому трейлері проекту Skywind, який поставив собі за мету перенести Morrowind, легендарну третю частину світу “Стародавніх сувоїв”, на ігровий рушій п’ятої – Skyrim.

Трейлер вражає своєю високою якістю. Зовсім немає враження, що його робила команда ентузіастів. Однак за приємною графікою Skywind ховається втрата духу гри, яка свого часу поставила багато високих планок для жанру рольових ігор із відкритим світом.

Вихід The Elder Scrolls III: Morrowind став чимось неймовірним для шанувальників серії. Незважаючи на те, що гру було випущено для РС та консолей аж у 2002 році, у Morrowind грають і досі. Хоча деякі фанати не погодилися би, що повноцінне життя на острові Вварденфел називається грою.

Острів “ручної роботи”

На відміну від свого попередника, Daggerfall, де набагато більші простори генерувалися процедурно, Morrowind це світ «ручної роботи»: увесь острів, до останнього дерева, кущика і примари у родовому склепі, промальовано вручну.

Одна і та ж зупинка громадського транспорту – величезних свійських бліх – у Морровінді (ліворуч) та Скайвінді

Крок викликав багато сумнівів: адже таке рішення змусило команду розробників звузити світ від усієї провінції Морровінд лише до Вварденфела, прибрати деяку активність розповсюдження Мору (за оригінальною ідеєю, прокляття Дагот Ура мало би бути чимось подібним до підступної і всюдисущої Чуми із «Мор. Утопія») та порізати кілька додаткових сюжетних ліній просто через брак часу, коштів та ресурсів. Термін релізу переносився кілька разів через те, що команда Bethesda саджала гриби на болотах тестувала історію та ігролад, доводячи їх до неможливо високих стандартів лідера проекту Тодда Говарда. Іншим нововведенням став TES Construction Set – складний і багатогранний інструмент для моддингу гри та навіть створення нових ігор на її базі. Як казав сам Тодд, спільним рішенням команди було створити «операційну систему для рольових ігор».

Нарешті, Morrowind вийшов і спричинив фурор у світі геймерів. Ця гра похитнула навіть трон серії Fallout, що вважалася на той час еталоном відкритого світу. Morrowind був прекрасний своєю екзотичною красою, зовсім не схожою на класичний фентезі-світ.

Nix Hound
Гончак Нікс – одна із багатьох дивних тварин на острові Вварденфел

Для тих, хто був знайомий з попередніми іграми серії, перетворення було ще більш неочікуваним. Вварденфел відрізнявся від решти Тамріеля настільки, що для непідготовленого гравця гра у третю частину серії була немов поїздка до Австралії з кенгуру та качкодзьобами – або ж взагалі до Парку Юрського періоду. Флора і фауна острова цілковито складається з ендеміків, а культура місцевого населення – данмерів – повністю спростовує стереотипи про “темних ельфів”. На “благородних дикунів”, що компенсують технічну відсталість моральними чеснотами, вони також не схожі. Найближче данмери стоять до семітських племен. Їхня складна космологія, історія та навіть відсилки до Біблії, що можна побачити, якщо грати уважно, змушують зняти з плечей “тягар білої людини” та поставитися до того, що відбувається, серйозно і з повагою.

Книги і походи

Ігролад Morrowind так само унікальний, як і атмосфера, та вражає своїм реалізмом навіть зараз. Система підвищення навичок працює найприроднішим чином: щоби навчитися швидко бігати, потрібно… бігати. Акробатика, володіння зброєю, навіть магія – велика кількість практики є основою для навчання будь-чому.

Іншим джерелом знань є книги. Книги стали окремою любов’ю фанатів гри: щоби отримати знання, скажімо, зі стрільби, потрібно прочитати історію про видатного лучника. Навіть книги, що не дають негайного підвищення навички можуть бути неймовірно корисні для розуміння того, що відбувається навколо. Книги складають величезну частину ролплею, і їх купівля та прочитання можуть стати, скоріше, цікавим хобі, а не лише методом виконання квестів.

Тел Бранора – поселення найрадикальнішого з Домів Данмер, Телванні

Самі квести також невимовно реалістичні порівняно з багатьма набагато пізнішими іграми. Гравцеві доводиться на реальному папері самостійно робити нотатки для квестів поза головними лініями сюжету, малювати мапи та згадувати навички спортивного орієнтування. Зорі, місяці, примітні скелі та дерева (чи, радше, велетенські гриби) стануть вашими ліпшими друзями, і “три години на схід від болота за горілим пеньком” ви дуже швидко навчитеся сприймати не як flavor text, а як пряму вказівку до дій.

Однак сьогодні ми говоримо не про сам Morrowind, a про спробу перенести його на платформи більш пізніх ігор серії (Oblivion та Skyrim).

+ Графіка, – Гра

Проекти перенесення отримали назви Morroblivion та Skywind (їх можна знайти на tesrenewal.com). Тут варто зазначити, що авторка статті притримується консервативних поглядів та вважає, що графіка є другорядною у порівнянні з ігроладом. Тому, за всієї невимовної поваги до розробників цих проектів, до їхньої точності у відтворенні ігрового світу (лише уявіть собі понад мільйон слів, заново вкладених у вуста персонажів!) та старанності у відтворенні атмосфери оригінального Morrowind, вона притримується думки, що втрачено було більше, ніж здобуто.

Котяча раса кхаджитів отримала красивіші обличчя, але повністю втратила свою нелюдську анатомію

Oblivion та Skyrim мають свої беззаперечні чесноти, передовсім новітню графіку та фізику. Проте деякі особливості їхнього ігроладу зроблять Morrowind, відтворений на їхній базі, зовсім іншою грою.

Morroblivion, нажаль, так і не був завершений – як раз вийшов Skyrim, і розробники повністю присвятили себе проекту Skywind. Зараз Skywind, що був відкритий певний час, було закрито для внутрішнього тестування. Розробники пішли набагато далі ніж просте перемальовування текстур: зараз вони працюють над унікальним деревом класів та навичок, яке відповідатиме оригінальному дереву у Morrowind, використовуючи при цьому можливості Skyrim, та балансують нові навички, зокрема ковальство.

Незважаючи на те, що графіка у Skywind є набагато сучаснішою та приємнішою для ока, а сюжет і атмосфера гри передані з надзвичайною точністю – платформа сама спокушає гравців спростити собі шлях. З “чарівним” компасом ми більше не заблукаємо в незнайомому лісі, шукаючи те саме болото з пеньком. Ми можемо не подорожувати днями, пробираючись крізь хащі, болота та випалені вулканічні ущелини – адже швидке пересування вбереже нас від зайвих небезпек…  і від нових вражень. Система магії Skyrim є зовсім іншою, а магія є одним із дуже важливих рольових (так, саме рольових) елементів у Morrowind.

З відгуків тестувальників Skywind, які встигли побачити відкриту для тестування версію, зрозуміло, що основні речі, які би вони хотіли змінити у оригінальній грі – це дещо кострубата для сучасного погляду графіка, неприродна поведінка неігрових персонажів та одноманітні приміщення. Ці речі справді можуть заважати зануритися у світ гри. Проте для тих, для кого графіка відходить на другий план, спрощення у бік казуальності (які в тій чи іншій мірі властиві і Morroblivion, i Skywind), заважатимуть зануренню навіть більше.

Morrowind для багатьох – це гра-ностальгія. Skywind, за всієї його краси, є іншою грою – простішою, несхожою за ігроладом. Навряд чи, якщо ви фанат TES III: Morrowind, вам вдасться уникнути відчуття, що раніше небо було вище, а Массер і Секунда світили яскравіше.

Однак якщо ви полюбляєте красиві пейзажі, а от мати окремий нотатник Індіани Джонса з картами, цитатами і рецептами для того, щоби пройти гру – не дуже, тоді Skywind це саме те що треба, щоби зануритися у дивовижний і ні на що не схожий світ Вварденфела.

4 comments on “Skywind: нове життя чи поступка “графонородженим”?”

  1. Моровінд – одна з тих пречудових рольовок із відкритим світом, які давали відчуття прогресу – від невідомого і напівголого в’язня у засланні до напівбога, який левітує у скляній броні і розмахує даєдричною катаною. Порівняно з тим шляхом Скайрім – це лажа, бо вже від самого початку почуваєш себе достатньо сильним, щоб легко виносити більшість ворогів. З іншого боку, хоча ти можеш всотувати душі драконів, до тебе всю дорогу ставляться як до будь-якого іншого рендомного чувачка.

    Основна історія в Скайрімі ніяка, вибіркові квести дуже часто ґрайндові, а ще там однотипні зустрічі на дорогах, ідіотська система винагород і супертупа гільдія найманих вбивць. Окрім кращої графіки, у Скайріму взагалі немає переваг.

    Подобається

  2. Було би добре, якби великі розробники типу Bethesda щоп’ятьроків чи щодесятьроків самі осучаснювали графіку своїх ігор і рихтували трохи інтерфейс, може мінімально додавали контенту чи довиправляли баги, але лишали ігрові механіки такими, як вони були. Я кажу не просто про HD-версії, які зводяться суто до розширення доступних форматів екрану, а про нормальну графіку для культової гри. Однак більш імовірно, що Bethesda зробить якусь казуальну версію “Древніх сувоїв” для мобілок.

    Подобається

  3. Чудово написано. От про +графіка -гра – дуже влучно. Я не розумію, навіщо оказуалювати механіки і геймплей (ну, крім тих, які зовсім невдалі), якщо їх любили гравці. Ну, типу, це ж не ДС якийсь) Звичайно, питання риторичне, ясно, що задля залучення молодої аудиторії, але блін.

    До речі, гарний приклад графічного і геймплейного апгрейду – дота2. І графіка стала дуже гарною, і переробили той адський незручний магазин, і бінди норм розставили – в общєм, забрали саме те, що заважало.

    Подобається

    1. Апеляція до “молодої аудиторії” – ще одна якась міфічна мудка багатьох студій і розробників. Чому “молода аудиторія” в їхньому розумінні – це обов’язково якісь дегенерати, які отримують задоволення від “натисни Х для перемоги”? Я дивлюся на покоління людей, що молодші від мене на 5-10 років. Це пробивні, працьовиті, креативні, дуже ділові і до всього вимогливі люди. Важко повірити, що подібне покоління гратиме в якийсь казуальний дегенератрон.

      Подобається

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s